چرا گردشگران بیشتر از سه روز در اردبیل نمی مانند؟

به گزارش یومی بلاگ، خانزاده، استاد دانشگاه های اردبیل یکی از مسائل استان در حوزه گردشگری را فصلی نگری مدیران عنوان نمود.

چرا گردشگران بیشتر از سه روز در اردبیل نمی مانند؟

خبرنگاران

بازار: ارسلان خانزاده اظهار کرد: توسعه اقتصادی استان اردبیل در گرو توسعه اجتماعی و فرهنگی است که در نهایت منجر به توسعه انسانی می شود.

استاد دانشگاههای اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ظرفیت های مهم اقتصادی وجود دارد که در گذشته به این ظرفیت ها و زیرساخت های آن توجه چندانی نشده است.

وی توریستی، کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی را از جمله ظرفیت های استان اردبیل بیان کرد و گفت: عدم توجه به این ظرفیت ها باعث عدم رشد اقتصادی و در نهایت پایین آمدن سرانه درآمدی استان شده است.

خانزاده توزیع ناعادلانه ثروت و امکانات در کشور به ویژه در بودجه ای که برای استان ها در نظر گرفته می شود اشاره کرد و افزود: این بی عدالتی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و توریستی دیده می شود.

استاد دانشگاه های اردبیل در ادامه با بیان اینکه کشاورزی در استان همچنان سنتی است گفت: نبود سیستم مدرن و صنایع تبدیلی صدمات و خسارات زیادی به کشاررزی استان وارد کرده است.

وی به پتانسیل استان در حوزه توریستی اشاره کرد و افزود: عمده مشکل در این حوزه به بحث فرهنگی مرتبط می شود.

خانزاده با بیان اینکه در بخش توریستی استان سرمایه گذاری کافی نیست گفت: در حالت خوشبینانه بیشتر مسافران نهایت 3 یا 4 روز در استان اردبیل می مانند و عملا ما برنامه ای برای پرکردن اوقات فراغت آنها نداریم.

وی یکی از مسائل استان در حوزه توریستی را فصلی نگری مدیران بیان کرد و افزود: ما خودمان هم به این باور رسیدیم که توریست فقط در فصل بهار و تابستان به اردبیل سفر می کند و قطعا در این شرایط هیچ سرمایه گذاری رغبت نمی کند که در اردبیل سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره بارش برف در ماه های پایانی سال گذشته در این استان اظهار کرد: ما برای روزهای برفی برنامه نداشتیم. و هیچ کاری برای جذب توریست در این ایام نداریم.

خانزاده شرح داد: مدیران ما برنامه ای برای پر کردن اوقات فراغت توریستان ندارند در حالیکه از طریق فعالیت های فرهنگی می توان اقدامات خوبی برای حل این مشکل انجام داد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10159

به "چرا گردشگران بیشتر از سه روز در اردبیل نمی مانند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا گردشگران بیشتر از سه روز در اردبیل نمی مانند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گردشگران بیشتر از سه روز در اردبیل نمی مانند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید