کلاهبرداری با جعل هویت یک شخص معروف

به گزارش یومی بلاگ، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک فرد مشهور اقدام به راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و با این عنوان از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد خبر داد.

کلاهبرداری با جعل هویت یک شخص معروف

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از افراد مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و مطرح نمود یک حساب کاربری جعلی با نام و تصاویر خصوصی وی در اینستا ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان تحت عناوین مختلف می کند.

وی مطرح نمود: در بررسی های اجرا شده مشخص شد این صفحه در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر دنبال کننده دارد و با سوءاستفاده از موقعیت اجتماعی شاکی با جعل هویت شاکی در حال فعالیت مجرمانه است که رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا شرح داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات اطلاعاتی عامل اصلی در فضای مجازی شناسایی و با محرز شدن هویت وی پس از تشریفات قضائی متهم در یکی از محله های غربی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی شرح داد: مجرم در تحقیقات به عمل آمده به ساخت حساب کاربری جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و کلاهبرداری، بیش از 15 نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و افزایش دنبال کننده در فضای مجازی مطرح نمود.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه های اجتماعی و هویت های مجازی جعلی که با جذابیت های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6765

به "کلاهبرداری با جعل هویت یک شخص معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با جعل هویت یک شخص معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید