یک روح در دو بدن!

به گزارش یومی بلاگ، برای فهمیدن اینکه زیر پوست نسل جدید میتسوبیشی اوت لندر درواقع یک نیسان روگ واقع شده است، به چشمانی تیزبین و یا حتی شاید اشعهٔ ایکس احتیاج است زیرا با اینکه چند قسمت در داخل دو خودرو اشتراک میان آن ها را نشان می دهد اما در کل روگ و اوت لندر جدید بسیار منحصربه فرد به نظر می رسند.

یک روح در دو بدن!

به گزارش خبرنگاران، بااین حال، این دو کراس اوور جدید ژاپنی دقیقاً در چه چیزهایی با هم مشترک هستند و در کدام قسمت ها بین آن ها تفاوت وجود دارد؟

پلت فرم

روگ و اوت لندر هردو از پلت فرم مشترکی استفاده می نمایند که توسط اتحاد رنو-نیسان توسعه یافته است. این یعنی بسیاری از قطعات زیرساختی دو خودرو مثل سیستم تعلیق باهم یکسان است.

این دو کراس اوور حتی فاصلهٔ محوری یکسانی هم دارند که برابر با 2,705 میلی متر است. بااین حال، علیرغم این اشتراکات فنی، به گفتهٔ میتسوبیشی، نسل جدید اوت لندر به طور خاص خودش تنظیم شده است.

این یعنی سواری و هندلینگ خودرو توسط مهندسان میتسوبیشی تعریف شده است نه نیسان. البته این بدان معنا نیست که دو خودرو هیچ احساس مشابهی نخواهند داشت اما سعی شده این شباهت به حداقل برسد.

به عنوان مثال، گفته شده که تیم توسعهٔ اوت لندر وقت زیادی را صرف بازخورد و احساس راننده نموده است که این با شخصیت عامه پسند روگ تفاوت دارد.

طراحی

میتسوبیشی همچنین اذعان داشته است که کل طراحی بیرونی و داخلی اوت لندر خاص این مدل بوده و هیچ یک از قطعات آن با روگ مشترک نیستند.

به همین دلیل، طراحی داخلی و خارجی دو خودرو باهم بسیار متفاوت است اما بااین وجود، در داخل قطعات مشترکی به چشم می خورد.

به عنوان مثال، صفحه نمایش لمسی بالای داشبورد، انتخاب گر دنده و کنترل های سیستم تهویهٔ اوت لندر تقریباً مشابه روگ هستند البته بااین حال، کابین دو خودرو آن قدر باهم متفاوت هستند که اوت لندر با روگ اشتباه گرفته نگردد. علاوه بر این، اوت لندر برخلاف روگ به سه ردیف جایگاه مجهز است که این ویژگی می تواند نظر بعضی خریداران را جلب کند.

این دو کراس اوور همچنین در کارخانه های مختلفی ساخته می شوند و میتسوبیشی نسل جدید اوت لندر را از تأسیسات فراوری خود در ژاپن به آمریکا وارد می نماید.

قوای محرکه

هردوی این خودروها از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می نمایند که به یک گیربکس CVT متصل شده تا نیرو را به چرخ های جلو یا هر چهارچرخ منتقل کند بنابراین دو کراس اوور در بخش قوای محرکه کاملاً باهم یکسان هستند.

تفاوت عمده در اینجا اما سامانهٔ چهارچرخ محرک دو خودرو است زیرا نیسان برای روگ سیستم AWD هوشمند خود را ارائه می نماید درحالی که میتسوبیشی نسل جدید اوت لندر را به سیستم چهارچرخ محرک سوپر کنترل یا S-AWC مجهز نموده که کاملاً مختص محصولات این شرکت است.

در همین حال، میتسوبیشی به تازگی نسخهٔ بروز شدهٔ قوای محرکهٔ پلاگین هیبریدی خود را در نسل قبلی اوت لندر ارائه نموده و میدانیم که روگ هم به زودی به همین قوای محرکه مجهز خواهد شد اما فعلاً تعیین نیست که این قوای محرکه چه زمانی در اوت لندر جدید ارائه خواهد شد.

جمع بندی:

معمولاً اشتراک قطعات میان خودروسازان کار ناخوشایندی تلقی می گردد و نقدها زیادی را به دنبال دارد مثل چیزی که در نسل جدید تویوتا سوپرا و ب ام و Z4 شاهد آن بودیم؛ اما توسعهٔ مشترک بین دو خودروساز برای خودشان و همین طور خریداران می تواند بسیار خوب باشد.

مثلاً می توان به تویوتا GT86 و سوبارو BRZ اشاره نمود که بدون همکاری این دو شرکت ژاپنی، هیچ کدام از آن ها متولد نمی شدند. علاوه بر این، نتیجهٔ نهایی توسعهٔ مشترک چیزی بهتر از همواره است؛ بنابراین میتسوبیشی اوت لندر را باید خوش شانس بدانیم زیرا بر اساس نسل جدید نیسان روگ شکل گرفته که جهشی روبه جلو داشته و به عنوان یکی از برترین کراس اوورهای سال شناخته شده است.

اوت لندر بشدت به تغییر نسل احتیاج داشت و برای این کار میتسوبیشی به پلت فرم جدیدی دست پیدا نموده که به خوبی توسعه یافته و با تکنلوژی های روز همراه است؛ بنابراین درمجموع، این اشتراک یک پیروزی برای نیسان، یک پیروزی برای میتسوبیشی و یک پیروزی برای آمریکایی های دیوانهٔ کراس اوور خواهد بود که احتمالاً متوجه نخواهند شد که روگ و اوت لندر تقریباً مشابه یکدیگر هستند.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6997

به "یک روح در دو بدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روح در دو بدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید