18 درصد شاغلان استان همدان در بخش مسکن فعال هستند

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، خسرو سامری بعدارظهر سه شنبه در همایش سرمایه گذاری و توسعه استان همدان گفت: سفر کاروان تدبیر و امید نوید بخش کوشش مضاعف برای توسعه استان همدان است و آثاری به همراه دارد که از ذهن مردم زدوده نمی گردد.

18 درصد شاغلان استان همدان در بخش مسکن فعال هستند

جهت دریافت خدمات سایت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

وی گفت: استان همدان 19 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت داشته و موقعیت خاص آن در منطقه و اتصال آن با کشور در غرب، شمال غرب و جنوب و نزدیکی به تهران از امتیازهای آن است.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان با بیان اینکه همدان 5 هزار سال قدمت دارد و گنجنامه و تپه نوشیجان گواه این ادعا هستند، گفت: همدان یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل بهره مندی از آب و هوای مطلوب و جاذبه های متنوع از قطب های گردشگری به حساب می آید که این امر جذابیت هایی برای سرمایه گذاری به شمار می آید.

سامری ادامه داد: همدان پتانسیل های صنایع دستی را سینه به سینه از پدران خود به ارث برده و وجود 150 رشته صنایع دستی در همدان و قرار دریافت بزرگترین مرکز فراوری سفال و سرامیک کشور در لالجین به شهرت دنیای این منطقه افزوده است.

وی با بیان اینکه همدان از پتانسیل نسبی آب و خاک بهره مند است و به همین دلیل مستعد گسترش فعالیت های زراعی باغی و دامی محسوب می گردد، گفت: همدان 4.5 میلیون تن محصول کشاورزی فراوری می نماید و 3.4 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان ادامه داد: همدان در فراوری چند محصول از جمله سیب زمینی، سیر، گردو، انگور، یونجه و گیاهان دارویی رتبه دار کشور است.

سامری گفت: همدان در راستا آزادراه کربلا قرار گرفته و با دارا بودن 28 منطقه صنعتی و نیروی انسانی متخصص و وجود 110 هزار دانشجو فرصتهای سرمایه گذاری را دارد.

وی از استقرار واحدهای صنعتی مانند فولاد، صنایع غذایی و معدنی در همدان اطلاع داد و با بیان اینکه این موارد از پتانسیل های استان همدان است، گفت: 271 معدن در استان همدان وجوددارد که سالانه 14.5 میلیون تن از آنها برداشت می گردد.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان گفت: همدان از استان های مستعد در زمینه معدنی و صنایع معدنی بوده و در توسعه صادرات نیز ظرفیت دارد.

وی گفت: بیش از 40 قلم از کالاهای فراوریی استان همدان به 30 کشور دنیا از جمله ترکمنستان هلند عراق آمریکا و امارات صادر می گردد.

وی گفت: مسکن از بخش های عمده مالی استان همدان بوده و 18 درصد شاغلان همدان در بخش مسکن فعال هستند و ساختمان 6 درصد ارزش افزوده استان را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2647

به "18 درصد شاغلان استان همدان در بخش مسکن فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 درصد شاغلان استان همدان در بخش مسکن فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید