آستارایی ها جا نماندند

به گزارش یومی بلاگ، همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در شهرستان مرزی بندر آستارا، خود را با پای پیاده به آستان مقدس امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) رساندند و رسم چند صد ساله نیاکان خود را به جا آوردند.

آستارایی ها جا نماندند

به گزارش خبرنگاران، همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و 72 از یاران باوفای ایشان، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از شهرها و روستاهای دور و نزدیک در غرب استان گیلان، با برپایی راهپیمایی عظیم به آستان مقدس امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) در شهرستان آستارا رساندند تا در سوگ امام خود عزاداری نمایند.

در این راهپیمایی هزاران نفری، سیاه پوشان امام حسین (ع) علاوه بر شهرهای آستارا، لوندویل، چوبر، نمین، اردبیل، انزلی، لیسار، تالش، رضوانشهر، حویق و سایر شهرها از استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان های شرقی و غربی و دیگر استان ها حضور دارند.

شیعیان کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان، داغستان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز نیز از زائران خارجی امامزادگان دو برادر هستند.

در این آیین که سالیان زیادی قدمت دارد، آستارایی ها همه ساله پس از اقامه نماز صبح اربعین، با پای پیاده به سوی حرم مطهر امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند، حرکت نموده و آیین دیرین نیاکان خود را به جا می آورند.

ده ها موکب پذیرایی از زائران پیاده و توزیع صبحانه، غذای نذری و انواع آش در طول مسیرهای منتهی به این امامزادگان از سوی شهرهای آستارا و لوندویل برپا می گردد که شور وصف ناپذیری به این حرکت بزرگ می بخشد.

عزاداران پس از سینه زنی و نوحه خوانی، نماز ظهر و عصر اربعین را به شکل جماعت در صحن مقدس این حرم مطهر اقامه می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1459

به "آستارایی ها جا نماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستارایی ها جا نماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید