آغاز عملیات عمرانی احداث مرکز محله رها در منطقه 19

به گزارش یومی بلاگ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که عملیات عمرانی پروژه مرکز محله رها از اوایل آبان ماه سال جاری در محله نعمت آباد آغاز شده، گفت: مساحت عرصه مداخله برای این پروژه 615 مترمربع واقع در تقاطع خیابان شهید زارعی و کوچه غنچه است.

آغاز عملیات عمرانی احداث مرکز محله رها در منطقه 19

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، علی اکبری شرح داد: این محدوده فاقد هرگونه منبع روشنایی و یا مبلمانی جهت استراحت و نشستن ساکنان بود و به فضایی بلااستفاده، متروک، ناامن و محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده بود.

علی اکبری با اشاره به قرارگیری این فضا در مجاورت یک بلوک مسکونی، گفت: تجهیز این محدوده موجب می شود ساکنان این فضا را به عنوان یک حیاط بزرگتر و عمومی تر از حیاط خلوت خانه های خود و به مثابه محلی جهت انجام گفتگو های روزانه در رابطه با موضوعات محله بدانند؛ از طرفی دیگر همجواری با مسجد در حال ساخت، قابلیت تبدیل شدن این فضا به جلوخان شهری مکان مذهبی را دارد.

وی شرح داد: دفتر توسعه محله نعمت آباد به منظور نیازسنجی مشارکتی، اقدام به برگزاری جلسات متعدد و مصاحبه های میدانی با همسایگان مجاور نمود و در نهایت ساکنان، رضایت خود را نسبت به احیا و بازآفرینی این محدوه در قالب استشهاد اعلام کردند.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، اصلی ترین هدف از طراحی این پروژه در محله نعمت آباد، فرآهم آمدن بستری برای افزایش تعاملات اجتماعی، ایجاد سرزندگی و ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان است.

علی اکبری با بیان این که سازمان نوسازی به پیشنهاد دفتر توسعه محله، اجرای این پروژه را در دستور کار خود قرار داد، یادآور شد: پس از طراحی فاز 1 و 2 پروژه در سال 1397، عملیات اجرایی آن در آبان ماه 1398 کلید خورد و تا به امروز 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بر اساس این گزارش، پروژه مرکز محله رها دارای امکانات و تجهیزاتی، چون سردر ورودی، گل جای، آبنما، نیمکت ویژه معلولین، سطل زباله مکانیزه، میز شطرنج، چراغ روشنایی و آبخوری است و پیش بینی می شود طی دو ماه آینده به بهره برداری رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2359

به "آغاز عملیات عمرانی احداث مرکز محله رها در منطقه 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات عمرانی احداث مرکز محله رها در منطقه 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید