آنچه درباره برخورد 800 میلیون سال پیش شهاب سنگ ها با زمین و کره ماه می دانیم

به گزارش یومی بلاگ، نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد که تعداد زیادی از شهاب سنگ ها 800 میلیون سال پیش با کره زمین و کره ماه برخورد کردند.

آنچه درباره برخورد 800 میلیون سال پیش شهاب سنگ ها با زمین و کره ماه می دانیم

به گزارش یورو نیوز، دانشمندان دانشگاه اوساکا در ژاپن بر این باور هستند برخورد 800 سال میلیون پیش شهاب سنگ ها با زمین به مراتب از بارش 66 میلیون سال پیش که منجر به انقراض دایناسورها شد گسترده تر بود. نتیجه این پژوهش روز سه شنبه در نشریه علمی نیچر کامیونیکیشنز (Nature Communications) به چاپ رسیده است.

از سوی دیگر به گفته محققان شواهدی در دست است که نشان می دهد بارش 470 میلیون سال پیش شهاب سنگ ها احتمالا منجر به کاهش سطح آب دریاها شده و بر یخبندان های کره زمین تاثیر گذاشته است. تحقیق دانشمندان نشان می دهد که بارش 470 میلیون سال پیش شهاب سنگ ها همچنین به تنوع زیستی بر روی کره زمین یاری نموده است.

محققان تخمین می زنند که حجم شهاب سنگ هایی که 800 میلیون سال پیش با کره زمین برخورد کرد بین 30 تا 60 برابر شهاب سنگ هایی بود که 66 میلیون سال پیش منجر به انقراض دایسناسورها شد.

برخورد 800 میلیون سال پیش شهاب سنگ ها با کره زمین پیش از شروع دوره زمین شناسی کریوژنین (Cryogenien) بر روی کره زمین روی داد. در این دوره بیابان هایی یخ زده در سطح کره زمین شکل گرفته بود.

دوره کریوژنین که به بازه زمانی 720 میلیون تا 635 میلیون سال پیش اطلاق می گردد از نظر تغییرات محیط زیستی و زیست شناسی مقطعی مهم محسوب می گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4737

به "آنچه درباره برخورد 800 میلیون سال پیش شهاب سنگ ها با زمین و کره ماه می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره برخورد 800 میلیون سال پیش شهاب سنگ ها با زمین و کره ماه می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید