آیا ضبط صدا و تصویر مسافران درست است؟ ، اوبر و لیفت با چالشی جدید مواجهند

به گزارش یومی بلاگ، شرکت های اوبر و لیفت اتفاق نظر دارند که باید قوانینی سرسختانه برای کنترل رفتارهای رانندگان خود تدوین نمایند. قوانینی که مانع از ارسال ویدیوهای مسافران می گردد.

آیا ضبط صدا و تصویر مسافران درست است؟ ، اوبر و لیفت با چالشی جدید مواجهند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اوبر و لیفت معتقدند رانندگان می توانند ویدیوهای مسافران را بدون اجازه پخش و به حریم خصوصی آنان تجاوز نمایند، بنابراین هر دو شرکت اوبر و لیفت تاکید نموده اند که با قوانین جدید خود اجازه نخواهند داد که هیچ راننده ای اقدام به پخش ویدئوهای مسافران کند.

موضوع ضبط و انتشار فیلم هایی از مسافران اوبر و لیفت موضوع تازه ای نیست و از مدت ها پیش موجب نگرانی بسیاری از مسافران این دو شرکت است.

آخرین مورد این مشکل در اواخر ماه اکتبر به وقوع پیوست، ماجرا از این قرار بود که یک راننده صدها ویدیئو را که به وسیله دوربین داشبورد خود ضبط نموده بود، منتشر کرد. مسیر خدمات وی اغلب در آریزونا بود.

سخنگوی شرکت اوبر در همان زمان به سرعت بیانیه داد و تایید کرد که با توجه به این که رانندگان مجاز به ثبت سواری برای اسناد امنیتی هستند، ممکن است سوء استفاده هایی نیز اتفاق افتاده باشد. اما در عین حال اوبر تاکید نمود که هر نوع پخش تصویر شخصی، صوتی یا ضبط ویدئو مسافران مساویست با نقض حریم خصوصی کاربران و در نتیجه کاملا محکوم است.

سیاست های شرکت لیفت نیز به مقررات محلی اشاره دارد. وب سایت لیفت در این خصوص می نویسد: لطفا در هنگام سوار شدن به خودروهای ما به قوانین شهر و ایالتی خود در مورد دستگاههای ضبط تصویر، صدا و ویدئو توجه کنید. برخی از شهرستانها یا ایالت ها ممکن است این موضوع را مجاز بدانند، در حالی که سایر مناطق ممکن است به هیچ وجه اجازه ضبط را ندهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 84

به "آیا ضبط صدا و تصویر مسافران درست است؟ ، اوبر و لیفت با چالشی جدید مواجهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ضبط صدا و تصویر مسافران درست است؟ ، اوبر و لیفت با چالشی جدید مواجهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید