آیا لوکس سواران ایرانی به چری تیگو8 تن می دهند؟

به گزارش یومی بلاگ، بالاخره موعد محک خوردن خودروساز بلندپرواز چینی در ایران رسید. برند چری که با یاری گروه جگوار لندروور طی سال های اخیر توفیقاتی در زمینه طراحی و کیفیت ساخت داشته قرار است بالاخره اولین محصول بزرگ و هفت نفره خود را در رده قیمتی بالاتر از 500 میلیون تومان در ایران عرضه کند تا به این ترتیب شانس خود را برای جذب بخش تازه ای از خریداران ایرانی امتحان کند. آما آیا لوکس سواران ایرانی که در این دامنه قیمتی قدرت خرید دارند و تعدادشان هم کم نیست، به سواری با چری تیگو8 تن می دهند؟ اینجا کوشش می کنیم ضمن آنالیز دقیق تر ابعاد و مشخصات تیگو8، به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به عرضه این محصول کشیده و هفت نفره در ایران، چری در جذب خریداران در بازه قیمتی 500 میلیون تومان چقدر شانس دارد.

آیا لوکس سواران ایرانی به چری تیگو8 تن می دهند؟
  1. خب چری ظاهر خوبی برای تیگو8 درست نموده و این کراس اوور هفت نفره را به آخرین نسل از زبان طراحی خود مجهز نموده است. خودرویی که هم به نسل فعلی کیا سورنتو شباهت دارد و هم در چارچوب کلی کوشش دارد خود را با هویتی مستقل به خریداران معرفی کند. در این باره سخت می توان به قضاوت نشست چون چری در فهم مناسب از تقاضای مشتریان در بازارهای خارجی بهتر از بازار چین عمل نموده و خود تیگو8 هم به رغم اینکه جذاب نیست ولی خودرو زشت یا بدفرمی به نظر نمی رسد. استفاده از قطعات براق با ظاهر فلز، چراغ های شفاف و کریستالی، جلوپنجره بزرگ، چراغ های یکپارچه عقب در کنار باربند استیل و رینگ و لاستیک 18 اینچی به اندازه کافی برای جلب توجه خریداران کفایت می نماید.
  2. ابعاد خودرو بهتر از کولئوس و اوت لندر و ضعیف تر از سورنتو و رکستون G4 است و این یعنی تیگو8 تمایل دارد با 60 درصد قیمت بزرگان، بخشی از بازار را به خود اختصاص دهد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب معادل 4.7، 1.86 و 1.74 متر بوده در حالی که فاصله بین دو محور هم از 2.71 متر عبور نموده است. صندوق باری با گنجایش 890 لیتر در کنار گنجایش هفت سرنشین هم احتمالا برگ برنده تیگو8 در بازار ایران باشد.
  3. موتور به کاررفته در این خودرو یک نسخه توربو و 170 اسبی با توان فراوری 250 نیوتن متر گشتاور است. اعدادی که برای کشیدن تیگو8 در حالت عادی کم نیستند اما احتمالا این خودرو با وجود هفت سرنشین، پویایی و کشش معمول خود را از دست می دهد. می دانیم که وزن خشک این خودرو حدود 1550 کیلوگرم است که با وجود هفت سرنشین میان وزن احتمالا تا دو تن افزایش خواهد یافت و این به معنی کاهش شدید شتاب خودرو است. البته شرایط چری در این بخش بد نیست و به لطف این پیشرانه دو لیتری و یک جعبه دنده 9سرعته CVT، احتمالا شتابی مشابه با میتسوبیشی اوت لندر را ارائه خواهد نمود. استفاده از اتصالات چندگانه در عقب و بازوهای مک فرسون در جلو هم سیستم تعلیق تیگو8 را معمول و مناسب نشان می دهد.
  4. امکانات خودرو اگر قیمت در همین حد باشد، خوب است و گفته شده ممکن است مواردی نظیر سیستم پیشگیری از تصادف هم به آنها اضافه گردد. چیزهای مهمی که فعلا اعلام شده رسما روی نسخه اولیه تیگو8 قرار می گیرد اینها هستند: شش ایربگ 10نقطه ای، ترمز پارک، رادار جلو و عقب، سقف پانوراما، دوربین 360درجه، کی لس استارتر، چراغ های جلو، هوشمند، گردان و مجهز به دی لایت، جایگاه های جلو گرمکن دار با تنظیم شش جهته برای راننده، اتوهلد، فرمان چرمی و برقی، بسته کامل سیستم ترمز در کنار صفحه نمایش لمسی 10 اینچی.
  5. قیمت مهم ترین عامل در موفقیت تیگو8 است و با توجه به عدم توفیق سدان آریزو6 که در رده قیمتی بالاتر از 350 میلیون تومان عرضه شد، چری باید نسبت به این موضوع حساسیت بالایی داشته باشد تا با توجه به عدم تجهیز این کراس اوور هفت نفره به سیستم دو دیفرانسیل الکتریکی (AWD) در بازار با برخورد سرد خریداران روبه رو نگردد. باور کنید قیمتی در محدوده 500 میلیون برای این چینی جدید خیلی هم بد نیست.
منبع: دیوار
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1991

به "آیا لوکس سواران ایرانی به چری تیگو8 تن می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا لوکس سواران ایرانی به چری تیگو8 تن می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید