اتحادیه اروپا تحریم&zwnjهای ترکیه را آنالیز می&zwnjکند

به گزارش یومی بلاگ، رویترز در گزارشی نوشت: وزرای اتحادیه اروپا در نشست امروز در مورد وضع تحریم ها علیه ترکیه به دلیل ادامه اکتشافات گازی آنکارا در شرق مدیترانه تصمیم گیری می نمایند.

اتحادیه اروپا تحریم&zwnjهای ترکیه را آنالیز می&zwnjکند

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیش از تصمیم رهبران این اتحادیه در مورد اینکه آیا از ابزار تهدید برای اعمال مجازات علیه ترکیه استفاده نمایند، زمینه تحریم را علیه این کشور در مورد مناقشه گازی مدیترانیه ارزیابی می نمایند.

این وزرا در نشست امروز (دوشنبه) تصمیمی در این خصوص نخواهند گرفت و انجام این کار را به اجلاس سران اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه می سپارند. وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه اکتبر (مهر) به ترکیه اعلام کردند که اکتشافات را در آبهای مورد مناقشه شرق مدیترانه متوقف کند یا منتظر پیامدهای آن باشد.

ترکیه در اواخر نوامبر (اوایل آذر) با بازگرداندن یک کشتی اکتشافی تنش ها را آرام کرد، اما مقامات و دیپلمات های اتحادیه اروپا گفته اند که مسائل مهم دیگری از جمله لیبی، سوریه، روسیه و اقتدارگرایی در ترکیه مواضع اتحادیه اروپا را نسبت به آنکارا سخت نموده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: من از تصمیم هیچیک از دولت های اتحادیه اروپا آگاه نیستم و چیزی در مورد اینکه دیدگاه آن ها نسبت به اکتبر در مورد آنکارا بهتر شده باشد هم نمی دانم. اما ما خواهان تغییراتی بودیم که تا به امروز شاهدش نبودیم.

اتحادیه اروپا می گوید کشتی های حفاریترکیه در آبهای مورد مناقشه یونان و قبرس به کار خود ادامه می دهند و یونان هم هرگونه مذاکرات رسمی با ترکیه بر سر ادعاهای دریایی آنکارا را غیرممکن دانسته است.

شارل میشل رئیس شورای اروپایی که ریاست دوره ای اجلاس سران اتحادیه اروپا را هم برعهده دارد، هفته گذشته از ترکیه خواست بازی موش و گربه را متوقف کند.

آلمان که در حال حاضر ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد، کلید تحریم را در دست دارد. این کشور امیدوار بود که میان آتن و آنکارا میانجی گری کند، اما هنگامی که ترکیه در ماه اکتبر (مهر) باردیگر اکتشافات گازی در مدیترانه را شروع کرد، خشمگین شد.

فرانسه و مجلس اروپا می گویند وقت آن رسیده است که ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو و نامزد عضویت در اتحادیه اروپا به دلیل دامن زدن به تنش های گازی در مدیترانه مجازات گردد.

ترکیه در واکنش، اظهارات اتحادیه اروپا در مورد تحریم رد نموده و آن را غیرسازنده خوانده است.

مجلس اتحادیه اروپا خواهان تحریم ترکیه در تاریخ 26 نوامبر (6 آذر) شده بود، اما بازگشت کشتی اکتشافی ترکیه و درخواست رجب طیب اردوغان برای گفت و گو دلیلی بود برای توقف این تصمیم اعلام شد.

اما در پی از سرگیری اقدامات اکتشافی آنکارا، یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت: تحریم ها روی میز است، هرچند این تحریم ها اتوماتیک نیستند.

در پی اکتشاف منابع گازی قابل توجه توسط آنکارا در شرق مدیترانه تنش ها میان ترکیه و اتحادیه اروپا بالا گرفت. ترکیه که در اوایل اکتبر (مهر) و در پی تشدید تنش ها میان آنکارا و آتن بر سر این منابع گاز در شرق دریای مدیترانه، کشتی اکتشافی اوروچ رئیس خود را از منطقه بازگردانده بود، اعلام نموده که بار دیگر فعالیت خود را از سر خواهد گرفت؛ اقدامی که گفته می گردد می تواند تنش های تازه تری ایجاد کند و باعث وضع تحریم های شدید اتحادیه اروپا علیه ترکیه گردد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6156

به "اتحادیه اروپا تحریم&zwnjهای ترکیه را آنالیز می&zwnjکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا تحریم&zwnjهای ترکیه را آنالیز می&zwnjکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید