احتمال معرفی کابینه مصطفی الکاظمی تا قبل از ماه رمضان

به گزارش یومی بلاگ، ایسنا نوشت: نمایندگان مجلس عراق احتمال دادند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف عراق ساختار کابینه خود را تا قبل از ماه رمضان معرفی کند.

احتمال معرفی کابینه مصطفی الکاظمی تا قبل از ماه رمضان

به نوشته روزنامه الصباح چاپ عراق، نمایندگان تاکید نمودند که رویارویی با پیامدهای کرونا ویروس و کاهش قیمت نفت و بهبود سطح معیشتی شهروندان و نیز حفظ امنیت کشور و بازگرداندن اقتدار دولت، از مهم ترین ماموریت های دولت آینده خواهد بود.

به همین دلیل، یونادم کنا، رئیس فراکسیون الرافدین در مجلس عراق گفت: با الکاظمی کمی بعد از مامور شدن او برای تشکیل دولت در روز پنج شنبه گذشته، گفت وگو و برای او آرزوی موفقیت در ماموریتش را کردم. بیشتر سیاستمداران، حامی الکاظمی طی دوره آینده خواهند بود. الکاظمی برنامه های دولتی خود را طی روزهای آینده مطرح خواهد نمود.

وی ادامه داد: منطقی نیست که مسیحیان با سختی برای تضمین حقوق خود کوشش نمایند، بلکه باید حقوق ما در هر کابینه ای تضمین گردد و این یک حق طبیعی است. اشتباه است که برای به دست آوردن یک کرسی در کابینه هر بار مناقشه صورت بگیرد.

کنا تاکید نمود: الکاظمی کابینه خود را تا قبل از ماه رمضان معرفی خواهد نمود. اعضای مجلس جلسه خود را در سالن عظیم برگزار خواهند کرد و دور از هم خواهند نشست و به خاطر منفعت ملت و وطن، به دولت رای خواهند داد و نمی توان بهانه یا معذوریتی را به دلیل کرونا مطرح نمود.

در همین حال، سناء الموسوی، عضو مجلس عراق گفت: اوضاع عراق تاب تحمل بحران های بیشتری از بحران های کنونی را ندارد و گروه های سیاسی باید تکلیف خود را در راستای برگزاری انتخابات زودهنگام مشخص نمایند.

وی گفت: الکاظمی باید در جهت تشکیل دولت خود کوشش کند و طرح ارتقای سطح اوضاع مالی، سیاسی، خدماتی، آموزشی و بهداشتی کشور را کلید بزند. او در شروع باید شرایط را برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم کند و از هر توطئه یا دستورکاری که در فعالیت دولت دخالت داشته است، رهایی یابد.

همزمان، جواد حمدان، از نمایندگان ائتلاف سائرون گفت: از اولویت ها معرفی کابینه است و همچنین، اولویت هایی وجود دارند که نخست وزیر مکلف باید آن را در طرح های فوری خود برای تشکیل دولت قرار دهد. الکاظمی باید برنامه هایی متفاوت از برنامه های دولت های پیشین ارائه دهد، ما به تغییر ریشه ای در رویکرد برخورد با اوضاع عراق و دوری از برنامه های بلندمدتی احتیاج داریم که دولت های پیشین ارائه دادند و برای مدیریت مرحله کنونی مناسب نبوده اند. او باید مانع از فساد در کشور گردد و تحقیقات را در مورد پرونده های فساد شروع کند. چه فایده ای است که قوانین تصویب و سپس کنار گذاشته شوند در حالی که عاملان فساد به صورت آزادانه می چرخند.

حمدان از فراکسیون های سیاسی خواست تا حس مسؤولیت داشته و تمامی قوانین تصویب نشده را تصویب نمایند.

از سوی دیگر، عباس علیوی، از نمایندگان مجلس عراق مطرح نمود: مهم ترین ماموریت مصطفی الکاظمی انتخاب دولتش به صورت دقیق است که خواسته های مردم عراق را برآورده کند و نیز انتخابات زودهنگام برگزار گردد. از ماموریت های دولت، همچنین دست یابی به خروجی واقعی برای بسیاری از توانمندی های جوان موجود و بهره گیری از این توانمندی ها در مشخص اشخاص و شروع سرمایه گذاری شرکت های خارجی به منظور راه اندازی بیشترین تعداد ممکن از نیروی کار است.

علیوی گفت: ماموریت دولت آینده آسان نیست و به دوشادوشی همگان به منظور پشت سرگذاشتن بحران و تحقق خواسته های تظاهرنمایندگان احتیاج دارد. مسائل بسیار است و شرایط به ثبات سیاسی و تثبیت دولت احتیاجمند است.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3777

به "احتمال معرفی کابینه مصطفی الکاظمی تا قبل از ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال معرفی کابینه مصطفی الکاظمی تا قبل از ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید