ارتباط میان دانشمندان بیشتر می شود

به گزارش یومی بلاگ، آکادمی علوم چین و آکادمی علوم آلمان روز دوشنبه اعلامیه پکن را امضا کردند و متعهد شدند که تحقیقات اساسی و پیشرفت ارتباط بین محققان جوان 2 کشور را تسریع کنند.

ارتباط میان دانشمندان بیشتر می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، آکادمی علوم چین (CAS) و آکادمی علوم آلمان روز دوشنبه اعلامیه پکن را امضا کردند و متعهد شدند که تحقیقات اساسی و پیشرفت ارتباط بین محققان جوان دو کشور را تسریع کنند.

آکادمی علوم چین و آلمان در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس مشترک CAS-Leopoldina با عنوان علم برای آینده، تعهدنامه ارتباط بیشتر دانشمندان را امضاء کردند.

رئیس بنیاد علوم چین در سخنان خود گفت: چالش هایی از جمله تغییرات آب و هوایی، کاهش بلایای طبیعی، بیماری های عفونی، آلودگی محیط زیست، فقر و توسعه نامتوازن فشارهای بزرگی را بر توسعه پایدار آینده جامعه بشری تحمیل می کند.

وی گفت: تحقیقات اساسی در هسته پیشرفت علم و نوآوری نهفته است در حالی که توانمندسازی استعدادهای جوان الهامات نامشخص و منابع خرد را فراهم می کند.

در اعلامیه پکن پیشنهاد شد تا درک اهمیت علم و تحقیقات اساسی، تعمیق تحقیقات علمی مشترک و مسؤولانه و ایجاد یک محیط دلگرم کننده برای پیشرفت در علم تعمیق یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1018

به "ارتباط میان دانشمندان بیشتر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط میان دانشمندان بیشتر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید