تور عمان ارزان قیمت: اعلام آمادگی ایران برای یاری به عمان

به گزارش یومی بلاگ، وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با همتای عمانی، با اشاره به وقوع طوفان اخیر در این کشور، اظهار کرد: ایران آماده هرگونه مساعدت به عمان است.

تور عمان ارزان قیمت: اعلام آمادگی ایران برای یاری به عمان

با تور عمان ارزان قیمت از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی دوشنبه شب با بدر البوسعیدی وزیر امورخارجه عمان، ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت آن کشور در حادثه طوفان اخیر، اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه مساعدتی را بیان داشت.

وزیرامورخارجه با اشاره به روابط ممتاز دو کشور، بر توسعه هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه و عملیاتی کردن طرح های مشترک توافق شده تاکید نموده و سلام گرم رییس محترم جمهوری برای سلطان عمان را ابلاغ کرد.

وزیرخارجه عمان هم در این تماس ضمن تشکر از ابراز همدردی امیرعبداللهیان، گفت که درحال حاضر شرایط از حالت بحرانی خارج شده و دولت شرایط را تحت کنترل دارد.

بدر البوسعیدی ضمن ابراز رضایت از سطح و کیفیت روابط تاریخی و گسترده دو کشور، آمادگی مسقط برای توسعه هرچه بیشتر روابط را اعلام و اظهار امیدواری نمود در اولین فرصت امکان ملاقات دو وزیر فراهم گردد. وی بعلاوه سلام گرم سلطان عمان برای مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

مرکز ملی مدیریت اضطراری در عمان اعلام نمود که 7 مورد مرگ نو به علت طوفان گرمسیری شاهین ثبت شد؛ با احتساب فوتی های نو، مجموع تلفات به 10 نفر رسیده است.

رسانه ها تعداد تلفات طوفان شاهین در عمان را سه نفر اعلام نموده بودند.

بر اساس گزارش های پیشین، امدادگران، اجساد دو مرد را که در پی رانش زمین در غرب مرکز از خانه خود خارج شده بودند یافتند. یک کودک هم در سیل ناگهانی در همان منطقه جان باخت و یک نفر دیگر مفقود شد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8309

به "تور عمان ارزان قیمت: اعلام آمادگی ایران برای یاری به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان قیمت: اعلام آمادگی ایران برای یاری به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید