اعلام آمادگی 4 کشور برای ساخت شهر فرودگاهی امام، ایرلاین ها 400 میلیارد تومان بدهی سوختی دارند

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه 4 کشور چین، آلمان، مالزی و روسیه برای ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام آمادگی نموده اند، گفت: مجموع بدهی سوختی ایرلاین ها حدود 400 میلیارد تومان است.

اعلام آمادگی 4 کشور برای ساخت شهر فرودگاهی امام، ایرلاین ها 400 میلیارد تومان بدهی سوختی دارند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، علی محمد نوریان در نشست خبری حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی در پاسخ به خبرنگاران توضیح داد: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پروژه بزرگی است که در حال حاضر پیشنهاداتی در مورد ساخت آن از شرکت های داخلی و سرمایه گذاران خارجی دریافت نموده ایم.

وی ادامه داد: شرکت های داخلی پیشنهاد دهنده اعلام نموده اند سرمایه گذار خارجی را برای ساخت این شهر فرودگاهی می آوریم. ضمن آنکه سرمایه گذاران خارجی نیز از کشورهای چین، مالزی، آلمان و روسیه برای این کار اعلام آمادگی نموده اند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران شرقی راحت تر است، گفت: با توجه به اینکه چینی ها یک خط اعتباری برای توسعه اقتصادی ایران تخصیص داده اند زمینه تامین اقتصادی این پروژه آسانتر خواهد بود.

نوریان با بیان اینکه کوشش نموده ایم شرایط یکسانی را برای همه سرمایه گذاران اعلام کنیم، گفت: سرمایه گذاری باید به یکی از روش های BOT، EPC، EPCF انجام گردد، یکی از شروط ما برای واگذاری ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی به شرکتهای خارجی این است که سابقه ساخت فرودگاهی در حد فرودگاه امام خمینی داشته باشند. به عنوان مثال سرمایه گذار چینی باید فرودگاهی مثل فرودگاه شانگهای یا پکن ساخته باشد یا سرمایه گذار آلمانی ساخت فرودگاهی مانند مونیخ را در کارنامه داشته باشد.

وی نظارت عالیه حاکمیت را در روند ساخت یکی از عوامل مهم این فرآیند اعلام نمود و گفت: موضوع مهم دیگر بهره برداری از این پروژه است که امروز علم سختی است. بنابراین باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران در مورد هزینه های ساخت شهر فرودگاهی گفت: برآوردها تغییر نموده است و عدد دقیقی در این رابطه ندارم.

نوریان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار خبرنگاران مبنی بر میزان بدهی شرکت های هواپیمایی بابت دریافت سوخت از شرکت پالایش و پخش گفت: ایرلاین ها باید بدهی خود از اول فروردین سال جاری تاکنون را پرداخت نمایند اما در مورد بدهی های قبلی اختلافاتی وجود دارد که نرخ سوخت را 200،400 و 700 تومان محاسبه می نمایند که با برگزاری نشست هایی با وزارت نفت به دنبال حل این مشکل و تقسیط این بدهی ها هستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1234

به "اعلام آمادگی 4 کشور برای ساخت شهر فرودگاهی امام، ایرلاین ها 400 میلیارد تومان بدهی سوختی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی 4 کشور برای ساخت شهر فرودگاهی امام، ایرلاین ها 400 میلیارد تومان بدهی سوختی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید