افزایش فراوری نفت روسیه پس از توافق اوپک پلاس

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران- فراوری نفت و میعانات روسیه در آوریل با دو درصد افزایش نسبت به مارس، به 10.46 میلیون بشکه در روز رسید.

افزایش فراوری نفت روسیه پس از توافق اوپک پلاس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، تحت توافقی که در مارس میان فراورینمایندگان عظیم گروه اوپک پلاس صورت گرفت، با افزایش سهمیه فراوری روسیه به میزان 130 هزار بشکه در روز از آوریل به 9.379 میلیون بشکه در روز بدون در نظر دریافت میعانات موافقت شد.

خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد فراوری نفت و میعانات روسیه در آوریل به 42.81 میلیون تن در مقایسه با 43.34 میلیون تن در مارس بالغ شد.

وزارت انرژی روسیه آمار فراوری نفت را به تنهایی اعلام نمی نماید. روسیه معمولا 700 تا 800 هزار بشکه در روز میعانات گازی فراوری می نماید.

اینترفکس همچنین گزارش کرد صادرات نفت روسیه در فاصله ژانویه تا آوریل 20.5 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به 66.65 میلیون تن رسید. اوپک و متحدانش شامل روسیه هفته گذشته تصمیم دریافتد برنامه تصویب شده در نشست اول آوریل برای افزایش تدریجی فراوری از ماه مه را اجرا نمایند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پس از ملاقات کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس گفت: این کمیته تصمیم گرفت به سیاستهایی که در نشست اول آوریل تصویب شده بودند، پایبند بماند. در نشست اول آوریل وزیران اوپک پلاس تصمیم گرفته شد 2.1 میلیون بشکه در روز از محدودیت عرضه از ماه مه تا ژوئیه احیا گردد و محدودیت عرضه به 5.8 میلیون بشکه در روز تسهیل گردد.

بر اساس نظرسنجی ماهانه رویترز، فراوری نفت اوپک در آوریل به دلیل فراوری بالاتر ایران که از مشارکت در توافق کاهش فراوری این گروه معاف است، افزایش یافت

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7360

به "افزایش فراوری نفت روسیه پس از توافق اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری نفت روسیه پس از توافق اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید