امکان انتقال آلرژی غذایی از راه تزریق خون

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران: پزشکان بیمارستانی در کانادا پس از معاینه کودکی هشت ساله دریافتند این امکان وجود دارد که بچه ها به وسیله انتقال و تزریق خون به آلرژی غذایی مبتلا شوند که البته تعداد این موارد نادر است.

امکان انتقال آلرژی غذایی از راه تزریق خون

به گزارش خبرنگاران، دکتر جولیا اوپتون به همراه تیم تحقیقاتی اش در این آنالیز مشاهده کردند این پسر پس از دریافت خون از فرد مبتلا به آلرژی به ماهی و بادام زمینی به این مواد خوراکی حساسیت پیدا کرد.

پزشکان تاکید کردند: این بیمار به دلیل ابتلا به واکنش های آلرژیک تحت درمان نهاده شد و این آلرژی پس از گذشت چند ماه به خودی خود درمان شد.

تیم تحقیقاتی اوپتون توضیح داد: اهدانمایندگان خون که به آلرژی غذایی مبتلا هستند، می توانند آنتی بادی های ایجاد نماینده آلرژی به نام پادتن ای در فرآورده های خونی از قبیل پلاکت ها را منتقل نمایند.

به گفته پزشکان درحالیکه انتقال آلرژی به مواد غذایی به وسیله تزریق خون امری نادر به حساب می آید اما ضرورت دارد والدین و پزشکان از احتمال وقوع آن در بچه ها مطلع باشند و آنالیز نمایند آیا آنان پس از دریافت خون به آلرژی غذایی جدیدی مبتلا شده اند یا نه؟

اوپتون همچنین گفت: افراد نباید خود را در خصوص ابتلا به آلرژی های غذایی به وسیله تزریق خون بیش از حد نگران نمایند، این وضعیت به خوبی قابل تشخیص است و به طور معمول طی چند ماه رفع می گردد.

به گزارش هلث دی نیوز، دکتر لنارت لاگبرگ از بیمارستان دانشگاه North Shore نیویورک نیز گفت: انتقال آنتی بادی هایی همچون موردی که در این آنالیز مورد مطالعه نهاده شده آنتی بادی متفاوت با آنچه هستند که توسط سیستم ایمنی بدن فراوری می گردد و معمولا رفع می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1022

به "امکان انتقال آلرژی غذایی از راه تزریق خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان انتقال آلرژی غذایی از راه تزریق خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید