ببینید ، خداحافظی درناها از ایران ، امید تنهایی آمد؛ با رویا رفت

به گزارش یومی بلاگ، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از مهاجرت امید و رویا و کوچ این دو پرنده از تالاب های استان به سمت سرزمین های سرد سیبری اطلاع داد.

ببینید ، خداحافظی درناها از ایران ، امید تنهایی آمد؛ با رویا رفت

به گزارش خبرنگاران، عطاء الله کاویان در این باره گفت: صبح یکشنبه درناهای امید و رؤیا به صورت مشترک تالاب بین المللی فریدونکنار را به سمت سیبری ترک کردند.

او با بیان اینکه درنای امید 25 آبان ماه به تالاب فریدونکنار وارد شد، اضافه کرد: پس از 130 روز زمستان گذرانی تالاب فریدونکنار را ترک کرد و این درنا سال قبل نیز در هفتم آبان ماه وارد تالاب شده بود و 17 اسفند پس از 131 روز تالاب فریدونکنار را ترک نموده بود.

وی ادامه داد: درنای امید سال جاری 130 روز به زمستان گذرانی در تالاب پرداخت و در ششم بهمن سال جاری نیز درنای رؤیا از بلژیک به استان منتقل شد و پس از پنج روز اقامت در سازه موقت در 11 بهمن در طبیعت رهاسازی شده بود.

کاویان یادآور شد: درنای رؤیا نیز پس از 34 روز اقامت و زمستان گذرانی در تالاب بین المللی فریدونکنار به همراه امید استان را به مقصد سیبری ترک کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با عنوان اینکه هدف سازمان محیط زیست و فعالان حوزه زیست محیطی این بود که پروژه به گونه ای مدیریت گردد تا شرایط مناسب برای زمستان گذرانی دو پرنده و مهاجرت مشترک آنها فراهم گردد، گفت: گشت و پایش های درناها در مسیر مازندران انجام شد و تمهیدات لازم برای حفظ مسیر پروازی در گیلان و اردبیل و خروج از کشور اتخاذ شده است.

وی یادآور شد: اطلاع رسانی لازم برای کشورهای مسیر پروازی درنا صورت می گیرد تا اطلاعات دقیقی از مسیر پروازی این پرندگان داشته باشیم.

کاویان با تقدیر از هموطنان و فعالان حوزه محیط زیست که پیگیر شرایط درناها بودند، گفت: درنای رؤیا یک چرنده پرورشی است و ممکن است توقفی در مسیر داشته باشد از هموطنان تقاضا داریم که از نزدیک شدن به سمت پرنده خودداری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 12414

به "ببینید ، خداحافظی درناها از ایران ، امید تنهایی آمد؛ با رویا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، خداحافظی درناها از ایران ، امید تنهایی آمد؛ با رویا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید