آنالیز تنظیم بازار میوه شب عید در گفتگوی ویژه خبری

به گزارش یومی بلاگ، برنامه گفت وگوی ویژه خبری امشب با موضوع تنظیم بازار میوه شب عید برگزار گردید.

آنالیز تنظیم بازار میوه شب عید در گفتگوی ویژه خبری

به گزارش، نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس اتحادیه صنفی فروشندگان میوه و تره بار تهران امشب 26 اسفند ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به آنالیز تنظیم بازار میوه شب عید پرداختند.

شیرزاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای برنامه با اشاره به اینکه بر اساس سیاست حمایتی دولت، ستاد تنظیم بازار کشور تامین و ذخیره سازی میوه شب عید را به سازمان تعاونی روستایی سپرد، گفت: این امر در جهت مداخله هدفمند انجام شد لذا 30 هزار تن سیب درختی و 40 هزار تن پرتقال خریداری شد.

وی توضیح داد: قیمت ها در مورد پرتقال تامسون از 3100 تومان آغاز و با افزایش 15 درصدی به 4 هزار تومان رسید که در نهایت خریداری صورت گرفت، در مورد والنسیا جنوب قیمت از 4200 تومان آغاز و به 5300 تومان رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 1500 مرکز خرید و عرضه در تمام استان ها تدارک دیده شده است، گفت: 45 درصد محصولات به وسیله اصناف تحت نظارت استان ها و مابقی توسط میادین میوه و تره بار عرضه می گردد.

شیرزاد با اشاره به اینکه برای اولین بار سامانه ای طراحی شده تا به وسیله آن قیمت ها رصد گردد، ادامه داد: سال جاری سه اتحادیه ملی و سی و یک تشکل استانی در تنظیم بازار مداخله دارند بطوریکه اتحادیه های تعاونی های روستایی چهار و نیم میلیون عضو دارد لذا شبکه بزرگی را تشکیل می دهند که دارای سابقه 57 ساله در بازار محصولات کشاورزی و فراوری هستند، اتحادیه های منطقه ای و اتحادیه تخصصی زیرمجموعه ای از این اتحادیه هستند که از سال 1350 تشکیل شده است، شرکت های پر قدرت باید در بزنگاه های تاریخی معین وارد بازار شوند و یاری ساز باشند.

وی با اشاره به اینکه بافقدان شرکت های بزرگ برای نگهداری و توزیع روبرو هستیم، اظهار کرد: سال جاری سه میلیون و 700 هزار تن سیب فراوری شده که حدود 400 هزار تن دچار سرمازدگی شدند.

شیرزاد با اشاره به اینکه در هر بازاری یک سری بازارساز، تامین کننده اقتصادی و ذخیره ساز وجود دارد ادامه داد: این فعالان باید دارای هویت و شناسنامه معین باشند، مشکل این است که هویت و شناسنامه آن ها معین نیست این در حالی است که حاشیه سود باید به جیب باغدار برود، اما به دلیل این عدم شناسایی سود نصیب این فعالان می گردد.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 201

به "آنالیز تنظیم بازار میوه شب عید در گفتگوی ویژه خبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تنظیم بازار میوه شب عید در گفتگوی ویژه خبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید