تاوان دوپینگی های وزنه برداری را می دهیم

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نواب نصیرشلال با اشاره به کاهش سهمیه وزنه برداری در بازیهای المپیک گفت: سال 2016 پنج سهمیه داشتیم و 2008 هم بعد از اتفاقات بدی که افتاد و وزنه برداری دچار مسائل بدی شد با سه سهمیه شرکت کردیم. یک سری تصمیمات مبنی بر اینکه اگر کشوری که از مواد نیروزا استفاده نموده سهمیه اش کم می گردد باعث شده ما هم در این شرایط قرار بگیریم و مثل خیلی کشورهای دیگر کسر سهمیه داشته باشیم.

تاوان دوپینگی های وزنه برداری را می دهیم

وی در این خصوص که آیا اکثر وزنه برداران در سطح دنیا دوپینگ می نمایند، توضیح داد: اگر بخواهیم فقط این موضوع را به وزنه برداری ربط بدهیم درست نیست. این روزها مواد نیروزا و دوپینگ بخشی از ورزش شده و در رشته های دیگر هم هست و نمی توانیم به سادگی از کنار این موضوع بگذریم.

نصیرشلال ادامه داد: من خودم به ورزشکاری تزریق ننموده ام ولی ورزشکاران رشته های مختلف استروئیدها را مصرف می نمایند.

وی تاکید نمود: مواد نیروزای آلوده وجود دارد و مکمل هایی که در کشور خودمان تاییدیه دارند هم ممکن است آلوده باشند. متاسفانه ورزشکاران به صورت غیرمستقیم آنرا استفاده می نمایند و به دردسر می افتند. در جمع های محبت آمیز خودمان هم درباره این مکمل ها صحبت می گردد و این موضوع غیرقابل انکار است. تنها راه مبارزه با این مساله، آموزش است تا اطلاعات کافی در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.

نصیرشلال در پاسخ به این سوال که چرا همه دوپینگ می نمایند و فقط دوپینگ وزنه برداران در می آید گفت: این رشته و رشته کشتی در ایران بسیار مهم هستند و اخبارشان بیشتر دنبال می گردد. اینکه بگوییم وزنه برداری نسبت بیشتری در دوپینگ دارد، درست نیست. به جز مقطع کوتاهی که دوپینگ خیلی از وزنه برداران مثبت اعلام شد و هنوز داریم تاوان آنرا می دهیم، همواره اینگونه نبوده است. به هر حال در رشته های قدرتی وسوسه این کار وجود دارد.

این قهرمان وزنه برداری در پاسخ به این سوال که آیا به خود او پیشنهاد دادند دوپینگ کند که وزنه بالاتری بزند جواب داد: این مساله، یک پیشنهاد نیست و خیلی ساده تر است و در واقع ناشناس نیست. قطعا کسی که سالها ورزش نموده اطلاعات کافی را در این باره دارد. در واقع ورزشکاران با علم به این موضوع خودشان دوپینگ می نمایند.

نصیرشلال در این باره که او کسی است که دوپینگ به سودش شده و به دلیل مثبت اعلام شدن دوپینگ رقیبش از مدال نقره به مدال طلا رسید، درباره نحوه دریافت این مدال شرح داد: طلا را نمی آورند بلکه باید برویم آنرا بگیریم. کارهای ابتدایی صورت گرفته و درخواست داده ایم و بعد از اینکه جواب بدهند و مقدمات فراهم گردد در یک مسابقه ورزشی وزنه برداری این کار انجام می گردد.

وی درباره نظرات مثبت مردم و امیدشان به وزنه برداری گفت: مردم همواره به وزنه برداری علاقه مند بودند ولی متاسفانه ما در المپیک پیش رو دو سهمیه داریم و باید خیلی با دقت برنامه ریزی کنیم. البته شانس مدال هم داریم.

این قهرمان وزنه برداری درباره وضعیت سهراب مرادی نیز گفت: آسیب دیدگی او قدری شدید بود و برای درمان 20 روزی است در آلمان به سر می برد. امیدوارم او هم به میادین پیش رو برسد چون خودش هم خیلی علاقمند است.

نصیرشلال درباره انتخابات فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: این انتخابات شرایطی که باید انتخابات داشته باشد را نداشت و بعضی مسائل رعایت نشده بود، امیدوارم تخلفی شکل نگرفته باشد.

وی دراین باره که چرا چهره های بزرگ وزنه برداری در فدراسیون نیستند، گفت: قهرمان و پیشکسوتی که چیزی برای ارائه دارد معمولا خیلی پیگیر نیست که بخواهد خودش را عرضه کند. شرایط امروز فدراسیون به گونه ای است که جایی برای قهرمانان و پیشکسوتان و بزرگترهای وزنه برداری نیست و فضایی برای آنها دیده نمی گردد. اکنون قدری بد و سلیقه ای برخورد می کنیم و قدر و صندلی قهرمانانمان را نمی دانیم و آنها از رشته های دیگر و کشورهای دیگر سر در می آورند.

این ورزشکار المپیکی درباره کسب و کار خود نیز گفت: در عرصه ورزش کار نمی کنم و خارج از این فضا فعالیت های مالی خوبی دارم. کمی ساخت و ساز می کنم و کارهای ورزشی هم انجام می دهم.

نصیرشلال در خاتمه درباره کلاه برداری که از او شده هم اضافه کرد: بله این رخ داد؛ ورزشکارانی که سالهای زیادی در اردوها هستند و فقط ورزش می نمایند و مسابقه می دهند، بعد از اتمام کارشان در دنیای ورزش تجربه کافی درباره دنیای بیرون ندارند و باید با احتیاط رفتار نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 830

به "تاوان دوپینگی های وزنه برداری را می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاوان دوپینگی های وزنه برداری را می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید