تحصیل در فرانسه

به گزارش یومی بلاگ، همه کشور فرانسه را می شناسند. کشوری بسیار زیبا، دارای فرهنگی غنی و مالی قدرتمند.

تحصیل در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پایتخت دوست داشتنی این کشور زیبا شهر پاریس است که همواره در لیست شهرهای ایده آل هر شخصی در دنیا واقع شده است. این کشور با آغوشی باز در انتظار همه دنیاست، چه برای سفر و چه برای زندگی.

نکته جالب تر این است که هر کسی در هر نقطه ای از دنیا و با هر سلیقه ای، جهتی بسیار جالب برای شناختش از این کشور دارد.

فوتبالی ها با زیدان فرانسه را به یاد می آورند و عاشقان سینما با ژان لوک گدار غرق در هنر غنی این کشور می شوند. اهل تاریخ با موزه لوور این کشور را به یاد می آورند و بچه ها هم با موش سرآشپز! همان طور که میبینید فرانسه به سادگی راه خودش را به قلب همه باز می نماید. بی جهت نیست که به پایتخت فرانسه شهر عشق می گویند....

یک پیغام گرم از سمت کشوری بی نظیر

و اما وقتی که نوبت به تحصیل در فرانسه می رسد، زمزمه های گرم و سرشار از امیدی از خاک فرانسه به گوش می رسد. پیغامی مشترک برای همه دانشجویان با استعداد دنیا:

درب های فرانسه برای ادامه تحصیل و زندگی به روی همه شما باز است!

و چه چیزی برای یک دانشجوی ماجراجو می تواند بهتر از این باشد؟! تحصیل در فرانسه! اما همان طور که می دانید برای هر هدفی باید از جهت درست وارد شد و تمام انرژی را نیز به کار گرفت. جا دارد که در همین ابتدا به شما تبریک بگوییم، چرا که شما با انتخاب hermesapply یکی از بهترین جهتها را انتخاب نموده اید! پس با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با تحصیل در فرانسه آشنا کنیم.

چرا تحصیل در فرانسه؟

اگر کمی به تحقیق در خصوص این موضوع بپردازیم، به سادگی متوجه نرخ روزافزون تمایل به تحصیل در این کشور میشویم. دلیلش هم واضح است، نرخ مناسب و منطقی برای تحصیل و زندگی، کیفیت بالای خدمات عمومی، چندملیتی بودن دانشگاه ها و هم چنین رخدادهای عظیم فرهنگی و هنری در این کشور باعث شده است تا دانشگاه های فرانسه تبدیل به یک مقصد ایده آل برای دانشجویان شوند!

از نظر جغرافیایی فرانسه قلب تپنده اروپاست و از نظر اقلیمی نیز شرایط بسیار خوبی دارد. فرانسه فرهنگ و تاریخی غنی دارد و روی جریان هنر و حتی اقتصاد دنیا تاثیرگذار است. زبان فرانسوی بی شک جزو خوش آهنگ ترین و رمانتیک ترین گویش های دنیا است که دومین زبان رایج بین المللی و سومین زبان رایج در تجارت دنیای نیز به شمار می رود.

شرایط تحصیل برای دانشجویان بین المللی در این کشور بسیار مناسب است و از هر 10 دانشجو 9 دانشجو دیدگاه بسیار مثبت و رضایت بخشی نسبت به انتخاب فرانسه برای تحصیل دارند. سطح بالای رضایت از تحصیل در بین دانشجویان باعث شده است تا بیشتر دانشجویان مشغول به تحصیل در فرانسه، این کار را به دوستان و عزیزانشان نیز پیشنهاد دهند که همین اتفاق موجب رشد روزافزون شمار دانشجویان بین المللی در این کشور شده است.

مقاطع مختلف برای تحصیل در فرانسه

امکان تحصیل در فرانسه و یا ادامه تحصیل در همه مقاطع از ابتدایی گرفته تا دکتری برای دانش آموزان و دانشجویان سراسر دنیا فراهم است. فرانسه برای همه مقاطع تحصیلی خودش شرایط علمی و آموزشی بسیار خوبی را به وجود آورده است که همین موجب استقبال گسترده مردم سراسر دنیا نیز شده است.

هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه

برای آغاز جالب است بدانید که فرانسه در مقایسه با شهرهای عظیم دنیا از نظر هزینه های زندگی دارای رتبه 67 است. این یک خبر ایده آل برای دانشجویان است، چرا که برای لذت بردن از کیفیت خوب زندگی در فرانسه لازم نیست هزینه زیادی را متحمل شوند. هزینه زندگی در فرانسه بسته به سبک زندگی شما بین 600 تا 1000 یورو است.هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه برای دانشجویان بین المللی، بین 2200 تا 4000 یورو متغیر است که این میزان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی به حدود 10000 یورو نیز می رسد. اما نکته جالب و قابل توجه این است که اگر در هنگام ثبت نام دانشگاه اقامت بلند مدت این کشور را داشته باشید شهریه شما مانند یک دانشجوی بومی فرانسوی رایگان است و فقط هزینه سالیانه 250 تا 350 یورو برای ثبت نام پرداخت میکنید.

دانشگاه های معروف و برتر برای تحصیل در فرانسه

که برای هر دانشجویی ضروری است، شناخت صحیح و درست دانشگاه های برتر برای تحصیل در فرانسه است. هر کدام از این دانشگاه ها مزایا و امکانات خاص خودشان را دارند، لذا دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند بهتر است که سطح اطلاعاتی خودشان را در خصوص دانشگاه ها بالا ببرند تا بهترین دانشگاه ممکن را انتخاب نمایند. اما جدای از این موارد فرانسه دارای دانشگاه های بسیار عظیم و معروفی است که روی جریان علمی دنیا تاثیرگذار هستند و بدون شک شناختن آنها برای ما خالی از لطف نیست. در لیست زیر تعدادی از این دانشگاه ها و همچنین رتبه دنیای آنها را مشاهده می فرمایید.

· دانشگاه Ecole Polytechnique ParisTech - 65 دنیا

· دانشگاه علوم پزشکی و تحقیقات لاتراس - بهترین دانشگاه فرانسه

· دانشگاه سوربن - 75 دنیا

· دانشگاه CentraleSupélec - 137 دنیا

· دانشگاه École Normale Supérieure de Lyon - 153 دنیا

· دانشگاه Sciences Po- 221 دنیا

بورسیه تحصیلی برای تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه همواره بورسیه های خوبی را برای دانشجویان در نظر می گیرد و به طور کلی یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان دنیا است. مبلغ بورسه های مختلف در دانشگاه های فرانسه از 3000 الی 35000 یورو در سال تخمین زده می گردد که البته بورس های بالاتر و پایین تر از این اعداد نیز در برنامه های آموزشی این کشور پیشرفته وجود دارند. همه اعداد و ارقام به خوبی نشان دهنده ارزش بالای بحث های آموزشی و جذب استعدادهای درخشان توسط سیستم آموزشی فرانسه است. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که باید قبل از هر اقدامی به خوبی در خصوص هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه آگاهی های لازم را کسب کنید، چرا که الزاماً همه بورس های تحصیلی برای شرایط و برنامه آینده شما مناسب نخواهند بود.

همچنین دانشجویان میتوانند از یاری هزینه زندگی در کشور فرانسه که مبلغ حداقل 150 و حداکتر 600 یورو در ماه است نیز استفاده نمایند.

امکان اقامت بعد از اتمام تحصیل در فرانسه

بدون شک امکان اقامت و زندگی پس از اتمام دوره تحصیلی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که پس از اعزام دانشجو به فرانسه در نظر می گیرد. جالب است بدانید که شما می توانید پس از دریافت مدرک تحصیلی خودتان از دولت فرانسه یک اجازه موقت برای اقامت بگیرید تا شرایط شغلی خودتان را تعیین کنید. اینجاست که شما می توانید یا یک شغل دائمی پیدا کنید و یا اینکه دست به ماجراجویی عظیمتری بزنید و کسب و کار خودتان را راه بیاندازید.

همان طور که گفتیم با دریافت این مجوز شما می توانید 8 ماه پس از سرانجام تحصیل در فرانسه باقی بمانید. پس از اقامت به مدت 5 سال در کشور فرانسه (دوره تحصیل جزو این 5 سال محسوب میگردد) شما میتوانید درخواست اقامت دائم دهید و اقامت این کشور را اخذ کنید و از تمامی مزایای یک شهروند فرانسوی بهره ببرید.

برای ارزیابی شرایط خود به صورت رایگان فرم مشاوره را پر کنید. کلیک کنید

نتیجه گیری

در این مقاله به تعدادی از فاکتورهای اساسی در خصوص دانشگاه ها، هزینه های زندگی و شرایط تحصیل در فرانسه پرداخته شد. با کمی آنالیز این فاکتور ها و مقایسه شرایط تحصیل در جاهای مختلف دنیا، درخواهید یافت که فرانسه می تواند یک انتخاب ایده آل برای ادامه تحصیل باشد.

البته طبق گفته همه دانشجویان بین المللی در این کشور، یادگیری زبان فرانسه یکی از چالش های مهمی است که هر دانشجویی با آن روبرو می گردد. به همین دلیل باید در نظر داشته باشید که برای برخورداری از لذت های زندگی و تحصیل در فرانسه باید دردسرهای یادگیری زبان شیرین فرانسوی را بپذیرید. در خاتمه امیدواریم که از این مطلب بهره لازم را برده باشید و برایتان بهترین ها را در جهت زندگی و تحصیلتان آرزومندیم.

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6278

به "تحصیل در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید