تداوم مناقشات بر سر مسئله گسترش اتحادیه اروپا در قاره سبز

به گزارش یومی بلاگ، رئیس مجلس اروپا با وجود مخالفت بعضی کشورهای عضو این اتحادیه بر لزوم شروع مذاکرات عضویت کشورهای بالکان غربی در این اتحادیه تاکید نمود.

تداوم مناقشات بر سر مسئله گسترش اتحادیه اروپا در قاره سبز

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، دیوید ماریا ساسولی، رئیس مجلس اتحادیه اروپا با وجود مخالفت بعضی کشورهای عضو این اتحادیه از جمله فرانسه خواهان شروع مذاکرات عضویت در اتحادیه روپا با کشورهای بالکان غربی شد.

وی در مصاحبه با یک رسانه آلمانی تاکید نمود که چشم انداز عضویت کشورهای مقدونیه شمالی و آلبانی برای شخص او بسیار اهمیت دارد. وی تاکید نمود که من متاسفم که شورای اروپایی در اکتبر گذشته به دلیل مخالفت بعضی کشورها با این مذاکرات نتوانست با آن موافقت کند و من امیدوارم که به زودی بتوانیم این تصمیم را اصلاح کنیم.

بخصوص امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و مارک روته، نخست وزیر هلند در نشست اتحادیه اروپا که در ماه اکتبر برگزار گردید با این مسئله مخالفت کردند و این در حالی است که دیگر کشورهای اروپایی از جمله آلمان خواهان شروع این مذاکرات بودند.

دولت فرانسه خواهان اصلاح اساسی فرایند عضویت کشورها در اتحادیه اروپا به عنوان پیش شرطی برای موافقت با شروع این مذاکرات است.

در این میان بخصوص کشور مقدونیه شمالی از نظر سیاسی کارهای مقدماتی فراوانی را برای شروع فرایند عضویت در اتحادیه اروپا انجام داده است. نخست وزیر این کشور با وجود مخالفت گسترده از طرف اپوزیسیون ناسیونالیست این کشور با تغییر نام این کشور از مقدونیه به مقدونیه شمالی موافقت نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2305

به "تداوم مناقشات بر سر مسئله گسترش اتحادیه اروپا در قاره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم مناقشات بر سر مسئله گسترش اتحادیه اروپا در قاره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید