تدبیر دولت ایجاد دردسر برای دولت بعد است؟ ، سلطانی فر می خواهد مردم را به جان وزیر بعد بیندازد خبرنگاران

به گزارش یومی بلاگ، مدیرعامل اسبق استقلال گفت: آن هایی که با اطمینان به واگذاری استقلال و پرسپولیس سرمایه شان را به بورس می آورند چه تضمینی دارند که سرمایه گذاری شان در سال آینده سودده باشد؟ هر چند که سال بعد دیگر این آقایان و دولت شان بر مسند کار نیست.

تدبیر دولت ایجاد دردسر برای دولت بعد است؟ ، سلطانی فر می خواهد مردم را به جان وزیر بعد بیندازد خبرنگاران

گروه ورزشی خبرنگاران، بی گمان یکی از تکراری ترین سریال های سیاسی - ورزشی در دولت هایی که تا امروز در رأس امور بوده اند بحث خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بوده و همچنان نیز هست! این بحث که دو باشگاه سرخابی تهرانی ا به بورس، فرابورس یا بخش خصوصی واگذار شوند در این سالها به ویژه سالهای اخیر در دوران وزارت مسعود سلطانی فر به شکلی جدی مطرح شده ولی هر بار هیچ اتفاقی در این جهت رخ نداده است.

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال و قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی در گفت و گو با دانشجو، در این باره به دلایل چرایی اصرار وزیر ورزش بر خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تحت هر شرایطی و ایرادهایی که در این زمینه وجود دارد پرداخته و از مسائلی که با این اقدام برای دولت بعدی بوجود می آیند حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

*ورود به فرابورس تبعات دارد

تحلیل بنده از این اقدام که استقلال و پرسپولیس را به فرابورس وارد نمایند ولی فرابورسی ها از این موضوع استقبالی نمی نمایند این است که می دانند این کار مسائل و تبعات خودش ر در پی دارد و آنها دوست ندارند خودشان را با طیف گسترده ای از طرفداران این دو تیم دربیندازند. کارشناسان این حوزه می دانند اگر این کار بدون ظرافت و دقت انجام گردد تبعات بدی را برای فرابورس در پی خواهد داشت و آنها را با چالش های زیاد و عظیمی روبرو می نماید.

*این یک اقدام کاملا سیاسی است

بنده معتقدم که این اقدامات کاملا سیاسی است چون می تواند تبعات اجتماعی گسترده ای را هم بدنبال داشته باشد که حتی خود دولت هم از پیگیری آن عاجز است و می داند در این زمینه نمی تواند پیروز باشد. ولی سلطانی فر با توجه به مهلت محدودی که تا خاتمه دولت فعلی دارد مأموریت دارد این کار را تحت هر شرایطی به پایان برساند که این کار با این شرایط منطقی نیست. چرا که اگر نظر کارشناسان و صاحبنظران این حوزه را بخواهید همگی با شک و تردید به این بحث نگاه می نمایند.

*سلطانی فر حسن نیتش را ثابت کند

یک راه حل ساز برای این کار برگزار کردن یک مناظره بین مدیران وزارت ورزش و کارشناسان حوزه فرابورس است. منظره ای که روشن می نماید مسعود سلطانی فر در این زمینه تا چه اندازه حسن نیت دارد. بنده پیشنهاد می دهم که این اتفاق رخ بدهد تا دو شاخصه اصلی برای این موضوع روشن گردد. اول اینکه بیایند و جوابگو باشند و دوم اینکه در این ارتباط شفاف سازی نمایند.

*به تردیدها خاتمه بدهید

با انجام مناظره تلویزیونی یا رادیویی تعیین می گردد که چرا هر دو طرف این بحث یکدیگر را ناآگاه معرفی می نمایند. آنجا تعیین می گردد که دولت با نگاه سیاسی به این موضوع ورود نموده یا هدفش یاری به سرخابی هاست؟ قطعا هیچ کاری بدون نقص نیست و دو طرف بیایند و در این مناظره با شفاف سازی در ارتباط با چرایی های این موضوع دلایل شدن یا نشدن این کار را مطرح نمایند.

*چه نقشه ای برای مردم دارید؟

مطالبه اصلی مردم در این زمینه این است که با ورود سرمایه شان به بورس نفع اقتصادی ببرند در حالی که این دو باشگاه با بدهی های انباشته و زیان ده بودن شان قطعا در سالهای ابتدایی نه تنها سودی برای خریداران سهام شان در پی ندارند بلکه سرمایه ها را از بین می برد. جالب است که آقایان در نظر دارند ابتدا 10 درصد سهام را وارد بورس نمایند با این هدف که نرخ واقعی و ارزش سهام برآورد گردد و پس از آن باقی سهام را وار بورس نمایند. در حالی که این نوعی فرصت طلبی برای استفاده از سرمایه مردم است که آنها را با یک چالش اقتصادی روبرو می نماید.

*چرا از الآن دولت بعد را به چالش می اندازید؟

آنهایی که با اطمینان به ان واگذاری سرمایه شان را به بورس می آورند چه تضمینی دارند که سرمایه گذاری شان در سال آینده سودده باشد؟ هر چند که سال بعد دیگر این آقایان و دولت شان بر مسند کار نیست و آن وقت است که مدیرن وقت باید جوابگوی خیل عظیم از طرفداران دو باشگاه باشند. اگر چنین ادعایی را دارید چرا دو سال پیش این کار را انجام ندادید تا خودتان هم جوابگوی مردم باشید؟ حالا می خواهید تبعات و مسائل ورود به فرابورس یا بورس را به دولت بعدی حواله بدهید؟ دولتی که باید به همه مسایل ریز و درشت ورزش کشور رسیدگی کند آن وقت باید تمام توانش را روی حل این معضل بگذارد و دنبل برطرف اشکال از اقدام ناآگاهانه دولت قبل باشد.

*تدبیر و امید این دولت ریختن مسائل برسر دولت بعد است

به اعتقاد من بهترین راه حل در این برهه انجام یک مناظره است تا اشکالات این موضوع از سوی دو طرف مطرح گردد. اجازه بدهند این موضوع به نقد کشیده گردد و ایراداتش تعیین گردد که البته وزیر ورزش بارها از زیر مصاحبه کردن شانه خالی نموده و دلیلش هم این است که اطلاعاتی در این زمینه ندارد و تنها اصرار دارند که بگویند در دولت تدبیر و امید یک کار عظیم انجام شد که هیچ دولتی قبل از این نتوانسته بود انجام بدهد. با این ذهنیت که همه مسائل و تبعات ناشی از این اقدام را بر سر دولت بعدی می ریزیم و می رویم!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6963

به "تدبیر دولت ایجاد دردسر برای دولت بعد است؟ ، سلطانی فر می خواهد مردم را به جان وزیر بعد بیندازد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدبیر دولت ایجاد دردسر برای دولت بعد است؟ ، سلطانی فر می خواهد مردم را به جان وزیر بعد بیندازد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید