ترکیب واکسن آکسفورد و اسپوتنیک روسیه

به گزارش یومی بلاگ، این شرکت اعلام نموده که با شرکای این صنعت، دولت ها و موسسات تحقیقاتی دنیا مشغول همکاری است و به زودی بر روی ترکیب جدیدی از واکسن با موسسه تحقیقاتی گامالیا در مسکو کار مشترک را شروع خواهد نمود.

ترکیب واکسن آکسفورد و اسپوتنیک روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دانشمندان بریتانیا و روسیه گروهی تشکیل داده اند تا با همکاری مشترک به ترکیب موثرتری از واکسن استرازنکای دانشگاه آکسفورد و اسپوتنیک برسند. آن ها اعتقاد دارند که ترکیب دو واکسن ساخت بریتانیا و روسیه می تواند به ایمنی بالاتری در مردم منجر گردد.

آزمایش جدید قرار است در روسیه انجام گردد و افراد بالای 18 سال در آن شرکت نمایند، اما تعیین نیست واکسن روی چه تعدادی آزمایش خواهد شد. آکسفورد به تازگی نتایج آزمایش واکسن استرازنکا را منتشر کرد که به گفته این دانشگاه نشان می داد برای گروه مورد آزمایش، موثر و بی خطر بوده است.

گروه تحقیقی آکسفورد هنوز منتظر داده های دقیق تر از نتایج آزمایش واکسن در گروه های سنی بالاتر هستند و هم زمان از نهاد های مرجع برای استفاده عمومی درخواست مجوز نموده اند.

شرکت استرازنکا که با دانشگاه آکسفود همکاری دارد گفته مشغول امتحان ترکیب واکسن های مختلف مبارزه با ویروس آدنوویروس است که دستگاه تنفسی را درگیر می نماید. این شرکت می گوید هدفش رسیدن به ترکیب جدیدی است که ایمنی بیشتری به همراه بیاورد.

این شرکت اعلام نموده که با شرکای این صنعت، دولت ها و موسسات تحقیقاتی دنیا مشغول همکاری است و به زودی بر روی ترکیب جدیدی از واکسن با موسسه تحقیقاتی گامالیا در مسکو کار مشترک را شروع خواهد نمود.

این امیدواری وجود دارد که ترکیب واکسن های مختلف هم قدرت بیشتر، هم ایمنی طولانی تر را در برابر ویروس ایجاد کند. دلایلی وجود دارد که نشان می دهد کار مشترک به نفع آکسفورد و اسپوتنیک وی خواهد بود. هر دو بخش های بی ضرر یا کد های ژنتیکی ویروس کرونا را استخراج می نمایند و با آن واکسنی فراوری می نمایند که به بدن تزریق می گردد.

خطر آنجاست که بدن بعد از تزریق اول به ویروس ایمن گردد و تزریق مرحله دوم یا تزریق تقویت نماینده بی اثر گردد. شاید به همین دلیل باشد که واکسن اکسفورد نشان داده در افرادی که یک دوز نصفه و به دنبال آن یک دوز کامل زده اند، نتیجه بهتری نشان داده اند داشته اند تا افرادی که دو دوز معمولی پشت سر هم استفاده نموده اند.

برنامه این است که ترکیب های دیگری از واکسن های مختلف هم امتحان گردد تا شاید نتیجه بهتری به دست آید. واکسن بریتانیایی ساخته آکسفورد که با مشارکت استرازنکا ساخته شده و واکسن روسی اسپوتنیک که توسط موسسه پژوهشی گامالیا در مسکو تهیه شده هر دو از این نظر مشابه هستند که از کد های ژنتیکی ویروس کرونا استفاده نموده اند.

کارکرد آن ها با واکسن فایزر بیوان تک متفاوت است؛ واکسنی که در بریتانیا، کانادا، بحرین و عربستان سعودی تایید شده و در آمریکا هم درخواست استفاده از آن به منابع مرجع داده شده است. نتایج اولیه آزمایش مرحله آخر واکسن اسپوتنیک امیدوارنماینده بوده است.

روسیه اولین کشوری بود که در ماه اوت درخواست استفاده اضطراری از واکسن کووید را ثبت کرد هرچند فقط روی ده ها نفر آزمایش شده بود. در حال حاضر اسپوتنیک واکسنی است که در روسیه برای ایجاد ایمنی جمعی استفاده می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6186

به "ترکیب واکسن آکسفورد و اسپوتنیک روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب واکسن آکسفورد و اسپوتنیک روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید