ترکیه: 75 درصد دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است

به گزارش یومی بلاگ، وزیر کشور ترکیه روز دوشنبه گفت 75 درصد طرح ساخت دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است.

ترکیه: 75 درصد دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ترکیه اعلام کرده که قصد دارد ساخت دیوار مرزی خود با ایران را تا سرانجام سال جاری میلادی به سرانجام برساند.

به نوشته وبگاه میدل ایست مانیتور سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که کار ساخت و ساز در منطقه مرزی با ایران را بازرسی کرده است. وی گفت که این دیوار تا 75 درصد تکمیل شده است.

سلیمان سویلو افزود: این دیوار برای برقراری امنیت ترکیه در حال ساخت است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که حملات هوایی ترکیه به شمال عراق برای نابود کردن عناصر گروه پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) انجام می شود.

پ ک ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی است، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. طبق آمار دولتی، تا به امروز بیش از 40 هزار نفر در جریان عملیات پ ک ک جان خود را از دست داده اند.

وزارت دفاع ترکیه در روزهای گذشته از حمله جنگنده های اف-16 خود به مواضع نیروهای پ ک ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) در شمال عراق خبر داد. وزارت دفاع ترکیه دراین بیانیه مکان یورش هوایی خود در شمال عراق و مناطق حفتانین ، آواشین وزاپ بیان نمود. بنابر اعلام وزارت دفاع ترکیه، در این حمله پیروز چهار نیروی پ ک ک کشته، برخی مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4417

به "ترکیه: 75 درصد دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: 75 درصد دیوار مرزی با ایران تکمیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید