تظاهرات در لبنان در اعتراض به اوضاع معیشتی

به گزارش یومی بلاگ، صدها لبنانی در اعتراض به اوضاع معیشتی خود در بیروت تظاهرات کردند.

تظاهرات در لبنان در اعتراض به اوضاع معیشتی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صدها لبنانی امروز در اعتراض به گرانی و سیاست مالی غلط دولت این کشور در بیروت تظاهرات کردند.

طبق این گزارش، شهروندان معترض لبنانی نظام حاکم بر این کشور را فاسد خوانده و خواهان تغییر این نظام و بهبود اوضاع مالی شدند.

شهروندان لبنانی که در میدان الریاض الصلح تجمع نموده بودند، با سر دادن شعارهایی علیه نظام، همچنین خواهان بازگرداندن اموال غارت شده به خزانه حکومت لبنان شدند.

به همین دلیل، یکی از معترضان به نام ناریمان به اسپوتنیک گفت: دولت به دزدیدن پول مردم اکتفا نکرد و اکنون شکایت شهروندان نیز ممنوع شده است.

یک معترض لبنانی دیگر خواهان برگزاری اعتصاب نامحدود در مقابل مقر ریاست جمهوری، ساختمان نخست وزیری و مجلس این کشور تا زمان تحقق خواسته هایشان شد.

یک معترض زن دیگر نیز که به همراه فرزندانش در این تظاهرات شرکت نموده بود، نظام سیاسی این کشور را مسؤول اوضاع مالی این کشور دانست و از کشورهای بزرگ خواست تا زمینه های مهاجرت را برای شهروندان لبنانی که از گرسنگی می میرند را فراهم نمایند.

سایت النشره نیز از مسدود شدن راستا منطقه الرینغ به سمت ساختمان نخست وزیری لبنان از سوی بعضی از معترضان اطلاع داد.

همچنین به دنبال کوشش شهروندان معترض لبنانی برای عبور از موانع نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان نخست وزیری این کشور درگیری هایی میان آنها شکل گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1188

به "تظاهرات در لبنان در اعتراض به اوضاع معیشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در لبنان در اعتراض به اوضاع معیشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید