لبنان، حریری برای سفر به اروپا آماده می گردد، ناامیدی بین المللی از پرونده تشکیل دولت

به گزارش یومی بلاگ، منابع وابسته به سعد حریری گزارش دادند که او برای سفر به اروپا آماده می گردد.

لبنان، حریری برای سفر به اروپا آماده می گردد، ناامیدی بین المللی از پرونده تشکیل دولت

با ما سفر کنید و با مبلغ تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره، منابع جریان المستقبل لبنان اعلام کردند که سعد حریری نخست وزیر مکلف این کشور برای سفر به اروپا و انگلیس آماده می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این منابع در ادامه اعلام کردند که تیم رئیس جمهوری منتظر بازگشت حریری از سفرهای خارجی است و تشکیل دولت یک مسئله حاکمیتی برای لبنان به شمار می رود که لبنانی ها باید برای به نتیجه رسیدن این پرونده کوشش نمایند.

منابع مذکور درباره پرونده تشکیل دولت در این کشور خاطرنشان کردند که این پرونده برای حریری هنوز به همان شکل قبلی است. در این شرایط اگر حریری در تشکیل دولت شکست بخورد، در واقع خود او به تنهایی شکست خورده ؛ اما میشل عون همچنان در سمت ریاست جمهوری لبنان باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر منابع وابسته به کمیته امور خارجه در مجلس لبنان گزارش دادند که جلسات اخیر با تعدادی از سفرا و دیپلمات های خارجی در بیروت نشان دهنده احساس ناامیدی بین المللی نسبت به تشکیل دولت در لبنان است؛ آن هم در شرایطی که اوضاع برای مردم به بالاترین سطح خطر رسیده است.

منابع مذکور در این زمینه اظهار داشتند که سفیر یکی از کشورهای عظیم اعلام نموده نگرانی زیادی در سطح بین المللی درباره بحران سیاسی لبنان به ویژه از جانب اتحادیه اروپا وجود دارد و ابتکار فرانسه برای سرانجام دادن به بن بست سیاسی باید اجرا گردد.

سعد حریری طی روزهای اخیر سفرهای متعددی به بعضی کشورها داشته تا حمایت آنها را برای تشکیل دولت جدید لبنان جلب کند.

حریری پس از قطر به امارات سفر کرد و با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی ملاقات و گفت وگو کرد، ملاقاتی که ظاهرا پیشنهادهایی را از سوی بن زاید در ازای حمایت از او به دنبال داشته است.

بنابر اطلاعات به دست آمده؛ بن زاید در ازای حمایت اقتصادی و سیاسی از حریری در جریان تشکیل کابینه جدید و اداره تشکیلات خود در لبنان، ضمن طرح شروطی برای تشکیل کابینه از جمله عدم هم سویی با جریان مقاومت، از او خواسته از ریاض جدا گردد.

در واقع؛ حریری به دنبال جلب نظر بعضی از دولت های عربی است که خود نقش محوری در ایجاد بی ثباتی و ناامنی در لبنان داشته و از مخالفین سرسخت جریان مقاومت در لبنان هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6816

به "لبنان، حریری برای سفر به اروپا آماده می گردد، ناامیدی بین المللی از پرونده تشکیل دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، حریری برای سفر به اروپا آماده می گردد، ناامیدی بین المللی از پرونده تشکیل دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید