عربستان، تحریم نزدیکان بن سلمان مقدمه سقوط سیاسی وی است؟

به گزارش یومی بلاگ، یک منتقد و دانشگاهی سعودی مجموعه تحریم های آمریکا علیه اطرافیان ولیعهد سعودی پس از انتشار گزارش قتل جمال خاشقجی را شروع سقوط سیاسی بن سلمان دانست.

عربستان، تحریم نزدیکان بن سلمان مقدمه سقوط سیاسی وی است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، عبدالله العوده استاد دانشگاه سعودی اعلام نمود که تحریم های آمریکا علیه قاتلان جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی مقدمه سقوط سیاسی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است تا جایی که افشای گزارش اطلاعات آمریکا در خصوص قتل خاشقجی در محکومیت ولیعهد سعودی بسیار نقش داشت.

العوده در ادامه تاکید نمود:افشای این گزارش جنبه ماهیت ارتباط واشنگتن با عربستان در آینده را نشان می دهد.همانطور که تماس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نشان داد که وی روابط آمریکا با عربستان را از خلال پادشاه عربستان دنبال می نماید نه ولیعهد سعودی.

وی تاکید نمود : آمریکا از خلال وزیر دفاعش با ولیعهد سعودی ارتباط برقرار کرد که این یک مرحله عملی است و آن ها محمد بن سلمان را وزیر دفاع کشور می دانند.

عبدالله العوده معتقد است که تحریم های ایالات متحده گرچه بن سلمان را شخصاً هدف قرار نمی دهد اما تحریم اطرافیانش شروع انزوای سیاسی ولیعهد سعودی است.

وی در ادامه گفت: عملاً بن سلمان از سفر منع شده است ، وی پرونده های کیفری در اروپا دارد و حداقل چهار پرونده نیز در آمریکا دارد و به زودی دادخواست جدیدی علیه ولیعهد سعودی در انگلیس تشکیل خواهد شد.

معارض سعودی در سرانجام گفت: محمد بن سلمان پس از گزارش سازمان ملل متحد و همچنین اطلاعات ایالات متحده ، که رسماً دخالت محمد بن سلمان در این جنایت را تأیید کرد ، مورد محکومیت بین المللی قرار گرفته است.

در پی انتشار گزارش دفتر اطلاعات ملی آمریکا در خصوص قتل جمال خاشقجی، وزارت خزانه داری این کشور، احمد العسیری، ژنرال عربستانی و نهاد نیرو های واکنش سریع عربستان را در فهرست تحریم های خود واقع شده است. وزارت خزانه داری آمریکا در عین حال اعلام نمود که ولیعهد عربستان با وجود صدور دستور قتل خاشقجی مشمول تحریم های جدید دولت آمریکا علیه عاملان این جنایت نخواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای از اعمال تحریم علیه 76 تبعه سعودی که ظن اقدام به تهدید مخالفان حکومت در خارج از کشور از سوی آن ها وجود دارد، اطلاع داد.

وزارت خارجه انگلیس نیز در واکنش به انتشار گزارش مذکور، از تحریم 20 تبعه سعودی مشارکت کننده در جنایت وحشتناک قتل خاشقجی اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6861

به "عربستان، تحریم نزدیکان بن سلمان مقدمه سقوط سیاسی وی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، تحریم نزدیکان بن سلمان مقدمه سقوط سیاسی وی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید