جان کربی: سنتکام فرماندهی نیروها در افغانستان را به دست می گیرد

به گزارش یومی بلاگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد تا آخر ماه جاری فرماندهی نیرو های آمریکا در افغانستان به ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام واگذار می گردد.

جان کربی: سنتکام فرماندهی نیروها در افغانستان را به دست می گیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت وزارت دفاع آمریکا، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خاطرنشان کرد تا آخر ماه جاری فرماندهی نیرو های آمریکا در افغانستان به ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام واگذار می گردد.

این در حالی است که سنتکام به علت اقدامات جنایتکارانه خود در خاورمیانه از جمله عراق و افغانستان از سوی ایران به اسم یک گروه تروریستی شناخته می گردد.

سخنگوی پنتاگون گفت: به اسم بخشی از برنامه خروج نیرو های ما، وزیر دفاع آمریکا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن اختیارات فرماندهی ماموریت ما در افغانستان از ژنرال آستین میلر به ژنرال فرانک مک کنزی منتقل خواهد شد.

جان کربی افزود: ژنرال آستین میلر، عالی ترین مقام نظامی آمریکا در افغانستان، برای چند هفته در این کشور باقی خواهد ماند تا آماده سازی و انتقال اختیارات به ژنرال مک کنزی را انجام دهد.

سخنگوی پنتاگون بعلاوه تاکید نمود که ارتش آمریکا حفاظت از نیرو های ارتش افغانستان را به عهده خواهد داشت.

منطقه ها و حوزه تحت ماموریت سنتکام شامل خاورمیانه، از جمله مصر و آسیای مرکزی می گردد. از سال 2001 تا به امروز به علت جنگ در افغانستان، عراق و سوریه این سه کشور از فعال ترین حوزه های فعالیت سنتکام بوده اند.

مقام های آمریکایی هفته گذشته اعلام نموده بودند با خروج بیشتر نیرو های ایالات متحده از افغانستان، در حدود 650 نیروی نظامی آمریکایی برای تامین امنیت دیپلمات های این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7736

به "جان کربی: سنتکام فرماندهی نیروها در افغانستان را به دست می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کربی: سنتکام فرماندهی نیروها در افغانستان را به دست می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید