حسینی: مردمی سازی آموزش و پرورش باید از مدرسه سازی به بقیه ارکان تعلیم و تربیت تسری یابد

به گزارش یومی بلاگ، تهران (پانا) - به وسیله ارتباط ویدئو کنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدرسه استثنایی بچه ها خورشید شهرستان قصرقند در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

حسینی: مردمی سازی آموزش و پرورش باید از مدرسه سازی به بقیه ارکان تعلیم و تربیت تسری یابد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی در این مراسم ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که در ابتدای جهت خدمتم در سازمان آموزش وپرورش استثنایی، مدرسه استثنایی در شهرستان قصرقند و یکی از محروم ترین منطقه ها کشور افتتاح می گردد.

طریفی حسینی یکی از زیر نظام های سند تحول بنیادین را زیر نظام فضا و تجهیزات دانست و گفت: اولین گام و پیش زمینه تحقق عدالت تربیتی وجود مدرسه استاندارد است و خیرین همواره در این جهت در کنار آموزش وپرورش قرار دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت های جهادی خیرین فقط معطوف به مدرسه سازی نیست گفت: آموزش وپرورش باید از ظرفیت خیرین در تمامی ارکان نظام تعلیم وتربیت استفاده کند و امید است در سایر حوزه ها نیز شاهد حضور پررنگ خیرین باشیم.

معاون وزیر ضمن تقدیر از جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که همواره یاور آموزش وپرورش در مدرسه سازی و تجهیز مدارس هستند، گفت: حاکمیت، رسانه، خانواده و سازمان های مردم نهاد، ارکان اصلی نظام تعلیم وتربیت هستند و جامعه خیرین مدرسه ساز از جمله سازمان های مردمی است که همواره در کنار آموزش وپرورش استثنایی بوده است. مردمی سازی آموزش وپرورش باید از مدرسه سازی به بقیه ارکان تعلیم وتربیت نیز تسری یابد.

طریفی در ادامه با تقدیر از کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی، انجمن خیرین حامی دانش آموزان استثنایی و گروه جهادی خیرین فرشتگان روستا گفت: آموزش وپرورش استثنایی دست تمامی گروه های جهادی فعال در حوزه تعلیم وتربیت را برای مشارکت در تعلیم وتربیت دانش آموزان با احتیاجهای ویژه به گرمی می فشارد.

وی خیرین مدرسه ساز خارج از کشور را ظرفیت بی بدیلی دانست و گفت: بر اساس آمار بیش از هزار خیر مدرسه ساز در خارج از کشور داریم که علی رغم تمامی مسائل همواره پای کار مدرسه سازی هستند.

وی اضافه نمود: می توان به وسیله ارتباط درون بخشی در وزارت آموزش وپرورش و ارتباط بین بخشی وزارت آموزش وپرورش با دستگاه های متولی سیاست خارجی و با تدوین قوانین تسهیل بخش، شرایط حضور خیرین خارج از کشور را بیش از بیش فراهم کرد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی 10 مدرسه استثنایی برای رسیدن به حداقل استانداردها در استان سیستان و بلوچستان احتیاج داریم گفت: 6 پروژه از این تعداد کلنگ زنی و یا احداث شده است و امید است به وسیله تعامل با سازمان نوسازی مدارس و خیرین به جامانده پروژه ها نیز به خاتمه برسد.

شایان ذکر است مدرسه استثنایی شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان با زیربنای 110 مترمربع ویژه 21 دانش آموز با احتیاجهای ویژه شهرستان قصرقند و با مشارکت 100 درصدی خیر اندیشمند سرکار خانم نیلوفر ثنایی از خیرین مقیم خارج از کشور و عضو گروه خیرین فرشتگان روستا ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9492

به "حسینی: مردمی سازی آموزش و پرورش باید از مدرسه سازی به بقیه ارکان تعلیم و تربیت تسری یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی: مردمی سازی آموزش و پرورش باید از مدرسه سازی به بقیه ارکان تعلیم و تربیت تسری یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید