حمایت مدیریت شهری از سرمایه گذاران برای احیای خانه های تاریخی

به گزارش یومی بلاگ، شهردار تهران از حمایت مدیریت شهری از بخش خصوصی برای احیای خانه های تاریخی خبر داد.

حمایت مدیریت شهری از سرمایه گذاران برای احیای خانه های تاریخی

ایسنا: پیروز حناچی به مناسبت آغاز هفته تهران از بخش های مختلف پروژه پهنه رودکی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت ایجاد پهنه رودکی قرار گرفت.

شهردار تهران در ادامه به یکی از کافه های قدیمی پهنه رودکی رفت که پیش از این به انبار تبدیل شده بود و با اشاره به تجربه پیروز تبدیل این خانه قدیمی به کافه گفت: در منطقه شش، 11 و 12 خانه های قدیمی واجد خصیصه های میراثی وجود دارند که از پتانسیل فرهنگی بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه جهت گیری عمومی شورا و شهرداری این است که اگر بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری کند، ما نیز حمایت کنیم، گفت: به همین دلیل در منطقه 6 و 11 گالری، کافه کتاب، موزه و غیره که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده در حال توسعه است.

حناچی با اشاره به حمایت مدیریت شهری از سرمایه گذاران اظهارکرد: طرح تثبیت واحدهای با ارزش و پهنه رودکی در کمیسیون ماده 5 در حال بررسی است که غلبه آثار فرهنگی بر مسکونی مورد توجه قرار گرفته است. این کار حرکت خوبی است چرا که اقتصاد مبتنی بر فرهنگ همواره مورد توجه است و این مسئله نیز به عنوان یک ابزار مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار تهران با بیان اینکه تبدیل خانه های قدیمی که عمدتا تغییر کاربری به گالری، کافه کتاب و موزه موتور داده شده، جاذبه شهری ایجاد می کند و می تواند مقصد گردشگری شود، شرح داد: در مورد حمایت شهرداری از این مجموعه ها شهرداری قبلا چنین مکان های را تجاری محسوب می کرده در حالی که مسکونی است و در نظر داریم حمایت های بیشتری از این مشاغل داشته باشیم.

به گزارش ایسنا حناچی در ادامه از روند بازسازی عمارت منشی باشی در خیابان نوفل لوشاتو بازدید کرد.

در این بازدید احمد مسجد جامعی و آرش میلانی - اعضای شورای شهر - حناچی را همراهی می کردند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1229

به "حمایت مدیریت شهری از سرمایه گذاران برای احیای خانه های تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مدیریت شهری از سرمایه گذاران برای احیای خانه های تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید