خبرنگاران ترامپ شرایط فوق العاده ملی در قبال ونزوئلا را تمدید کرد

به گزارش یومی بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا در پیامی به کنگره این کشور، شرایط فوق العاده ملی در قبال ونزوئلا را یک سال دیگر تمدید کرد.

خبرنگاران ترامپ شرایط فوق العاده ملی در قبال ونزوئلا را تمدید کرد

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه (به وقت واشنگتن) در پیغامی که در تارنمای رسمی کاخ سفید منتشر شد، به کنگره این کشور خاطرنشان کرد که شرایط فوق العاده ملی در قبال ونزوئلا را که در سال 2015 اعلام شده، تمدید می نماید.

شرایط فوق العاده ملی در قبال ونزوئلا در 8 مارس سال 2015 در زمان باراک اوباما رییس جمهوری پشین آمریکا اعلام شد و دولت این کشور موظف است 90 روز پیش از سالروز این اعلان، تمدید یا عدم تمدید آن را به اطلاع کنگره برساند.

ترامپ در پیغام خود گفت که علت تمدید این شرایط فوق العاده ملی این است که شرایط ونزوئلا همچنان تهدید غیرعادی و فوق العاده ای علیه امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده به حساب می آید.

دولت ترامپ مدتهاست ونزوئلا را تحت شدیدترین تحریم های مالی قرار داده و به همین دلیل این کشور منطقه آمریکای لاتین با چالش های فراوانی دست و پنجه نرم می نماید.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت ترین شرایط سیاسی و مالی چند دهه گذشته خود را تجربه نموده است.

شرایط نامساعد مالی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت نموده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال 2019 شده است.

مسائل شدید مالی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده و پیغامد بحران مالی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.

بحران سیاسی در ونزوئلا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و اعلام پیروزی نیکلاس مادورو که با مخالفت خوان گوایدو رییس مجلس ملی این کشور روبرو شد، شدت یافت.

گوایدو پس از آنکه مادورو را به تقلب در انتخابات متهم نموده و او را غاصب قدرت خواند، خود را رییس جمهوری موقت ونزوئلا خاطرنشان کرد.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به رسمیت شناخت و نزدیک به 60 کشور غربی و آمریکا جنوبی به تبعیت از واشنگتن همین اقدام را انجام دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3215

به "خبرنگاران ترامپ شرایط فوق العاده ملی در قبال ونزوئلا را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ شرایط فوق العاده ملی در قبال ونزوئلا را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید