خبرنگاران نماینده مجلس: فارس می تواند قطب صنعت هوایی جنوب کشور باشد

به گزارش یومی بلاگ، شیراز-خبرنگاران- رییس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه درخشان این استان در صنعت دفاعی و هوایی گفت: فارس می تواند به کمک ظرفیت های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قطب صنعت هوایی جنوب کشور باشد.

خبرنگاران نماینده مجلس: فارس می تواند قطب صنعت هوایی جنوب کشور باشد

ابراهیم عزیزی در نشست مشترک با مسوولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استاندار فارس افزود: استان فارس با وجود نیروهای توانمند و ظرفیت های خوب در حوزه دفاعی و هوایی، در صورت حمایت وزارت دفاع می تواند یک الگوی کم نظیر در جنوب کشور باشد.

وی با اشاره به واحدهای پیروز استان فارس در عرصه صنعت هوایی بیان نمود: امروز مجموعه صنعت هوایی با مدیریت جهادی ، 39هزار قطعه تحریمی را تولید می کند که در نوع خود بی نظیر است و باید به این ظرفیت های بزرگ توجه ویژه شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه مدیران استان فارس در تمام بخش ها برای رشد صنعتی استان انگیزه های بسیاری دارند، گفت: امروز در استان برای کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری باشند، هیچ مانعی وجود ندارد.

عزیزی افزود: استان فارس در دفاع مقدس با دانشگاه صنعتی مالک اشتر حرف های بسیاری برای گفتن داشت و امروز نیز در عرصه های مختلف حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی می تواند اثر گذار باشد.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با قابلیت های استان فارس آمیخته شود، قطعا این استان می تواند قطب صنعت هوایی در جنوب کشور باشد و این مهم قابل دستیابی است.

به گزارش خبرنگاران، براساس تفاهم نامه همکاری فناورانه و صنعتی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و استانداری فارس، طرفین توافق کردند جهت راه اندازی مرکز تعمیرات بالگردی و ساخت قطعات بالگردی در استان فارس، امکانات و توانمندی های خود را به اشتراک بگذارند که برای تحقق این منظور، سازمان صنایع هوایی، توانمندی ها و ظرفیت های فناورانه و نیروی انسانی مورد نیاز را در اختیار خواهد گذاشت و استانداری فارس نیز درخصوص تخصیص فضای فیزیکی و امکانات سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مساعدت لازم را به انجام خواهد رساند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6208

به "خبرنگاران نماینده مجلس: فارس می تواند قطب صنعت هوایی جنوب کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: فارس می تواند قطب صنعت هوایی جنوب کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید