دانشگاه علامه به نشریات دانشجویی یک دفتر جداگانه اختصاص داد

به گزارش یومی بلاگ، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از اختصاص دفتری مستقل برای نشریات دانشجویی دانشگاه اطلاع داد.

دانشگاه علامه به نشریات دانشجویی یک دفتر جداگانه اختصاص داد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حسین سلیمی در نشست تقدیر از نشریه های برتر دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در سال های گذشته حدود 35 نشریه مجوزدار داشتیم که منتشر نمی شدند و در حال حاضر حدود 80 نشریه فعال داریم که بیانگر جریان امید در بین دانشجویان است.

وی در ادامه با بیان اینکه نشریات دانشجویی بستری برای کسب تجربه کار علمی، تشکیلاتی و مطبوعاتی هستند، توضیح داد: دانشگاه علامه طباطبایی در مقایسه با دانشگاه های دیگر شرایط خوبی از این نظر دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ما در طرح جامع دانشگاه مدنظر داریم مکانی با عنوان مرکز فعالیت های فرهنگی دانشجویان را در یک سال آینده فراهم کنیم که تمام انجمن ها، کانون ها و نشریات در آنجا باشند. اما قبل از اینکه این فضا ایجاد گردد باید این مشکل در شورای دانشگاه مطرح گردد تا فعالان دانشجویی نشریات بتوانند از اتاق های جلسات موجود در دانشگاه استفاده نمایند.

دکتر سلیمی گفت: یکی از هدف های ما این است که دانشجو راه را پیدا و کشف کند؛ کیفیت کنونی نشریات نشان دهنده این است که دانشجویان کار خود را بلد هستند.

امیر پناهی مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین گفت: از جمله اقداماتی که منجر به افتخار آفرینی در جشنواره تیتر 11 شده است می توان به برگزاری دوره های آموزشی، حمایت اقتصادی از نشریات، توانمندسازی دانشجویان برای انجام امور فنی مربوط به نشریه از جمله طراحی، برگزاری جلسه تخصصی نقد نشریات و برگزاری جلسات انتقال تجربه با حضور فعالان پیروز نشریات، اشاره نمود.

به گفته وی، دانشگاه علامه طباطبائی حدود 118 نشریه مجاز دارد که بالغ بر 80 نشریه آن فعال است و منتشر می گردد که از این تعداد، 41 نشریه در حوزه علمی و 37 نشریه در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند.

امیرپناهی در ادامه اضافه کرد: بیشترین تعداد نشریات دانشجویی بر حسب دانشکده ها، مربوط به دانشکده ارتباطات با 22 نشریه و بعد از آن دانشکده حقوق و علوم سیاسی با 21 نشریه است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید نمود: در خصوص صاحب امتیازی نشریات، تعداد 54 نشریه به صورت حقیقی، 38 نشریه برای انجمن های علمی، 14 نشریه برای کانون های فرهنگی و 12 نشریه مربوط به تشکل های سیاسی دانشگاه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1890

به "دانشگاه علامه به نشریات دانشجویی یک دفتر جداگانه اختصاص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علامه به نشریات دانشجویی یک دفتر جداگانه اختصاص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید