درخواست اوجی از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز، وزیر نفت: هیچ استانی قطعی گاز ندارد

به گزارش یومی بلاگ، وزیر نفت با اعلام اینکه با کوشش همکاران در هیچ کدام از استان های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه رو نبوده ایم، گفت: از مردم تقاضا داریم همان گونه که تا به امروز کمک کردند در ادامه راستا هم خادمان خود در شرکت ملی گاز ایران را کمک نمایند.

درخواست اوجی از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز، وزیر نفت: هیچ استانی قطعی گاز ندارد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، جواد اوجی، وزیر نفت درحاشیه بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: میزان تزریق گاز شیرین به خطوط سراسری کشور روزانه 840 تا 850 میلیون مترمکعب است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارشی که امروز ارائه شد روزانه بیش از 580 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، صنایع غیرعمده و حمل ونقل مصرف شده و بیش از 125 میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه ها قرار گرفته است.

وزیر نفت توضیح داد: حجم گاز تحویلی به نیروگاه ها سال جاری نسبت به پارسال روزانه 20 میلیون مترمکعب افزایش یافته که افزون بر کاهش مصرف سوخت مایع به محیط زیست هم کمک نموده است.

اوجی با اعلام با کوشش همکاران در هیچ کدام از استان های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه رو نبوده ایم، توضیح داد: از مردم تقاضا داریم همان گونه که تا به امروز کمک کردند در ادامه راستا هم خادمان خود در شرکت ملی گاز ایران را کمک نمایند.

وی به کاهش شدید دمای هوا در 21 استان اشاره و با تأکید بر شبکه گاز کشور هم اکنون پایدار است، یادآوری کرد: سال گذشته در دی ماه نیروگاه ها به علت تأمین نشدن سوخت با خاموشی روبه رو شدند، اما سال جاری چنین اتفاقی رخ نداده است.

وزیر نفت میزان برداشت از ذخایر شوریجه و سراجه را بیش از 25 میلیون مترمکعب اظهار داشت و اضافه کرد: بعلاوه سوآپ گاز در حال اجرا است، هم اکنون روزانه 4.5 میلیون مترمکعب گاز از شمال شرق کشور از ترکمنستان دریافت می کنیم و با خط لوله شمال غرب کشور به آذربایجان تحویل می دهیم.

اوجی با بیان اینکه مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هرچقدر کمتر مصرف نمایند، گاز بیشتری در اختیار صنایع و پتروشیمی ها برای تبدیل به ارزش اضافه نموده قرار می گیرد و به رشد مالی کمک می نماید، توضیح داد: البته مردم تا به امروز نهایت همکاری را داشتند، اما جا دارد بیشتر همکاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در بخش های خانگی، نیروگاهی و صنایع 10 تا 12 درصد رشد داشته است و متأسفانه به علت سرمایه گذاری نکردن، میزان فراوری گاز همچون پارسال است، گفت: بر اساس برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران توسعه میدان پارس شمالی، تکمیل میدان پارس جنوبی از جمله فاز 11 و میدان گازی کیش در برنامه است و ان شاء الله ظرف دو سال آینده میزان فراوری گاز افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9389

به "درخواست اوجی از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز، وزیر نفت: هیچ استانی قطعی گاز ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اوجی از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز، وزیر نفت: هیچ استانی قطعی گاز ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید