رایزنی های ژنرال میلر و سفارت آمریکا با کرزی درباره صلح افغانستان

به گزارش یومی بلاگ، در حالی که مذاکرات صلح افغانستان در دوحه با بن بست روبرو شده است، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور و کاردار سفارت آمریکا درباره صلح با حامد کرزی گفت وگو کردند.

رایزنی های ژنرال میلر و سفارت آمریکا با کرزی درباره صلح افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مذاکرات بین الافغانی بین دولت افغانستان و طالبان که از 22 شهریور سال جاری در قطر آغاز هنوز در بن بست قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رایزنی های داخلی و خارجی از جمله سفرهای زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز در پی بن بست در این مذاکرات تا به امروز بی نتیجه بوده است.

وی حدود دو هفته قبل در سفر به منقه ضمن اعتراف به ناامیدی، تأکید کرد که دریچه فرصت برای دستیابی به یک توافق سیاسی برای همیشه باز نیست.

با این حال، این رایزنی ها برای حل بن بست مذاکرات قطر باوجودی که خشونت ها در افغانستان افزایش یافته است اما هنوز ادامه دارد.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز در توئیترش خبر داد که با ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو و راس ویلسون کاردار سفارت آمریکا درباره صلح کشورش گفت وگو کرده است.

از سوی دیگر، از زمان آغاز مذاکرات بین الافغانی در قطر، نمایندگان کشورهای مختلف با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار و گفت وگو کرده اند.

دیلی تایمز چندی قبل نوشت که مذاکرات بین الافغانی دشوارترین مرحله فرایند صلح و دشوارتر از توافق آمریکا و طالبان است زیرا این گروه ممکن است خواسته های بسیار سختی مانند اجرای قوانین شریعت، استعفای دولت فعلی، سهم عظیم در دولت جدید، اصلاحات در نهادهای امنیتی، اصلاحات در قانون اساسی و دیگر مسایل داشته باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5837

به "رایزنی های ژنرال میلر و سفارت آمریکا با کرزی درباره صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های ژنرال میلر و سفارت آمریکا با کرزی درباره صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید