زنان روستایی در فرآوری آلو به صورت سنتی در طرق سهم عمده دارند

به گزارش یومی بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: زنان روستای طرق، در فرآوری آلو به صورت سنتی که قطب این محصول ارگانیک در منطقه کاشمر بوده و روستای هدف گردشگری است، نقش اصلی را دارند.

زنان روستایی در فرآوری آلو به صورت سنتی در طرق سهم عمده دارند

رضا یوسفی در حاشیه جشنواره گردو و آلو که در بخش کوهسرخ برگزار گشت، در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: برای اولین بار دو جشنواره گردو و آلو در دو روستای هدف گردشگری کوهسرخ برگزار گشت.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان در فراوری محصولات روستایی افزود: زنان روستایی در فراوری محصولات کشاورزی به خصوص در فرآوری آلو به صورت سنتی در روستای طرق فعالیت دارند و به نوعی نقش اصلی را بر عهده دارند.

یوسفی اظهار داشت: این جشنواره که با عرضه محصولات محلی همراه بود، در دومین روز از چهارمین همایش ملی زن و گردشگری روستایی در دو رستای طرق و کریز از توابع بخش کوهسرخ برگزار گشت.

وی ادامه داد: جشنواره آلو در روستای طرق، که از گذشته تاکنون آلوی این روستا معروف بوده در محل اقامتگاه بوم گردی چشمه نقره با حضور گردشگران برگزار گشت، همچنین جشنواره گردو در روستای کریز که از محصولات اصلی این روستاست به همراه دیگر فراوریات در محل اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا به حاضران در جشنواره عرضه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر اظهار داشت: بدون شک برگزاری این گونه جشنواره ها بهانه ای می گردد برای برند شدن محصولات منطقه و در کنار آن شاهد حضور مسافران و گردشگران در این منطقه و خرید محصولات ارگانیک هستیم.

یوسفی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون دو جشنواره شیره پزی در بخش مرکزی و ریواس در بخش کوهسرخ برگزار گشت و کوشش می گردد تا انتها سال جشنواره های محلی دیگری از جمله انار و زعفران، کف زنی و... را برگزار کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: باید کاری کرد که جامعه محلی پویایی خود را دوباره به دست آورد و در این خصوص زنان روستایی نقش کلیدی دارند و می توانند بسیاری از مشاغلی را که در حوزه گردشگری روستایی است، مدیریت نمایند.

وی اظهار کرد: اگر مسئولان اقامتگاه های بوم گردی و زنان روستا به این سطح از آموزش و توانایی برسند که بسته بندی محصولات را به صورت بهداشتی انجام دهند و با تکنولوژی های روز آشنایی داشته باشند بیشتر در جذب توریست پیروز خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1455

به "زنان روستایی در فرآوری آلو به صورت سنتی در طرق سهم عمده دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان روستایی در فرآوری آلو به صورت سنتی در طرق سهم عمده دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید