سازمان ملل درباره مهاجران بازداشتی در آمریکا هشدار داد

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، فیلیپه گونزالز مورالس (Felipe Gonzalez Morales) گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مهاجران امروز دوشنبه اعلام نمود که آمریکا باید فوراً از همه گزینه های موجود برای برطرف مسائل بهداشتی در مورد مهاجران بازداشتی در این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده کند.

سازمان ملل درباره مهاجران بازداشتی در آمریکا هشدار داد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مهاجران در این باره ادامه داد: در مراکز نگهداریِ بسیار شلوغ، خیلی سخت است که فاصله فیزیکی ضروری (در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا) حفظ گردد. با کاهش قابل توجه تعداد مهاجران بازداشت شده به وسیله آزادی آنها به راحتی می تواند این مشکل را حل نماید.

وی سپس توضیح داد: ما شنیده ایم که برای بازداشت شدگان تجهیزات حفاظتی کافی وجود ندارد و اینکه حفظ فاصله فیزیکی توصیه شده غیرممکن است و نیز مهاجران تازه وارد مورد آنالیز پزشکی و قرنطینه قرار نمی گیرندم.

لازم به ذکر است، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا دیروز در مصاحبه با اِم اس ان بی سی گفت: بیش از 50 هزار آمریکایی کشته شدند زیرا سنا در برکناری ترامپ از قدرت در جریان استیضاح ماه فوریه بازنده شد. در 9 ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری در پیش داریم؛ اما نمی دانیم ترامپ در ماه های پیش رو تا چه اندازه ویرانی به وجود خواهد آورد. در حال حاضر بیش از 50 هزار آمریکایی به دلیل بی کفایتی وی جان خود را از دست دادند.

در همین رابطه، روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال برکناری آلکس ایزار وزیر بهداشت و خدمات انسانی این کشور به اتهام سوء مدیریت در مراحل آغازین بحران کرونا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4036

به "سازمان ملل درباره مهاجران بازداشتی در آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل درباره مهاجران بازداشتی در آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید