سینمای ایران سال گذشته 222 جایزه بین المللی دریافت کرد

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران: حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در دیدار با نمایندگان سینمای کانادا و نیوزلند گفت: سینماگران ما سال گذشته 222 جایزه بین المللی دریافت کردند و در 46 جشنواره داوران ایرانی به داوری پرداختند.

سینمای ایران سال گذشته 222 جایزه بین المللی دریافت کرد

به گزارش خبرنگاران، حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه 8 اردیبهشت در حاشیه جشنواره فیلم فجر به دیدار با نمایندگان سینمای کشورهای کانادا و نیوزلند پرداخته و قرار بر آن شد که نماینده کانادا برای جذب سرمایه گذار در سینمای ایران کوشش هایی را صورت دهد.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ظهر امروز دیداری با جان می لر مدرس کارگاه های فیلمسازی و استعدادیابی کانادا و پیت رایو کارگردان نیوزلندی داشت و در قالب این نشست قرار بر آن شد که می لر در زمینه جذب سرمایه از کشورهای مختلف اقداماتی را برای سینمای ایران دنبال کند.

رئیس سازمان سینمایی در این نشست متذکر شد: سینمای ایران از این توان برخوردار است که با کشورهای مختلف به همکاری پرداخته و تولیدات مشترکی داشته باشد.

وی ادامه داد: می توان برای به نتیجه رسیدن تولیدات مشترک نویسنده و کارگردان هایی از دو کشور انتخاب کرد تا بدین ترتیب با شکل گیری نوعی کمیسیون مشترک کار آغاز گردد. البته باید در این زمینه توجه داشت که در این راه مرسوم آن است که دولت راه را باز کند. چراکه در صورت آماده شدن شرایط بخش خصوصی خود می داند چگونه باید کار را دنبال کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: با وجود آنکه سینمای ایران هواداران بسیاری در جهان دارد، ما همچنان در بازارهای جهانی سهم به نسبت کمی داریم.

وی همچنین یادآور شد: با این وجود ما در جشنواره ملی فجر سال جاری حدود 100 فیلم داشتیم که 40 درصد آن ها ساخت جوان ها بود و کیفیت کار سینماگران جوان به گونه ای بود که همه بزرگان سینما را متحیر کرد که این موضوع نشان دهنده آن است که سینمای ایران ادامه دارد و تمام نشده است.

ایوبی در ادامه صحبت های خود گفت: ما در ایران انجمن سینمای جوانان را داریم که این مرکز در 60 نقطه کشور شعبه هایی دارد و سینما از آنجا و با ساخت فیلم های کوتاه آغاز می گردد. حتی فیلمسازانی مانند اصغر فرهادی نیز از همین انجمن ها کار را آغاز نموده و به تدریج پس از ساخت فیلم های کوتاه به فیلم های بلند سینمایی رسیده اند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: اکنون تجربیات خانم می لر در حوزه بین الملل می تواند یاری قابل توجهی به ما داشته باشد. چراکه 20 سال قبل سینمای ایران در شرایطی به سر می برد که تقریبا همه فیلم های آن با حمایت دولت ساخته می شد. اما اکنون نزدیک به 70 درصد فیلم ها با بودجه بخش خصوصی ساخته می گردد و ما به عنوان بخش دولتی مشوق فیلمساز ها هستیم و از کارگردانانی که فیلم هایشان در جشنواره های مختلف جوایزی دریافت می نمایند، حمایت می کنیم. اما در نهایت بیشتر فیلم ها کار شخصی خود فیلمسازان است.

ایوبی در ادامه اضافه نمود: سینماگران ما سال گذشته 222 جایزه بین المللی دریافت کردند و در 46 جشنواره داوران ایرانی به داوری پرداختند. بر همین اساس سینمای ایران دارای ظرفیت و پتانسیلی است که می توان آن را ارتقا داد.

اما جان می لر که تاکنون در سطح بین الملل در کشورهای متعددی به شناسایی و کشف استعدادهای جوان سینما پرداخته نیز در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح نمود: کار من سفر به تمام جهان و توسعه استعدادهای جوان است. اما واقعا فیلم هایی که در ایران دیدم، به مراتب جذاب تر بوده و از موضوعات و داستان های جالبی بهره می برند و البته طنز هم در آن ها به خوبی مورد توجه قرار گرفته و سهم قابل توجهی دارد.

پس از ذکر این نکته، ایوبی با لبخند اینگونه مطرح نمود که در کشور ما طنز چنان صندلیی دارد که یکی از فواید مهم تلفن همراه به رد و بدل کردن لطیفه ها مربوط می گردد.

جان می لر در ادامه صحبت های خود با اشاره به سفرهایی که اخیرا به کشورهایی مانند کوبا و کلمبیا داشته، اظهار کرد: برنامه در حال حاضر در جهان بخش های مختلفی به حمایت از استعداد ها می پردازند که شاید یکی از مهم ترین آن ها صندوق برلین یا موسسه آمستردادم باشد که هدف نهایی هر دو شناسایی استعدادهای جوان است و در کشورهای مختلف می توان از این قابلیت بهره گرفت.

وی همچنین مطرح نمود: در کلمبیا دولت به دنبال یافتن استعداد ها بود و بر همین اساس کوشش کردند تا عوامل مختلفی که می توانند موجب کشف این استعداد ها شوند، در کلمبیا دور هم جمع شوند که پس از این اتفاق صندلی کلمبیا در بازارهای جهانی به طور چشمگیری ارتقا پیدا کرد. زیرا علاوه بر کشف استعداد ها مشوق و پیش پرداخت هیا اقتصادی و سرمایه گذاری اقتصاد جهانی یاری به سزایی به سینمای این کشور کرد.

میلر ادامه داد: در کوبا هم مشابه همین اتفاق رخ داد و همزمان با افزایش مشوق های دولتی با کشورهای مختلفی نیز برای عقد قراردادهای مشترک صحبت شد.

این فیلمساز در بخش دیگری از صحبت های خود به کشور کانادا اشاره نمود و گفت: با توجه به جمعیت کشور ما که چندان بالا نیست ما احتیاج به جذب سرمایه های بیرونی داریم.

وی در سرانجام توجه به داستان هایی که میان مردم دو کشور حالت مشترک دارد را عاملی برای تشویق کشور ها به ساخت فیلم های مشترک دانست.

پیت رایو نیز در این نشست با اشاره به توانایی ها و ظرفیت هایی که در دو کشور وجود دارد، به اهمیت انجام فعالیت های مشترک تاکید نمود.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1024

به "سینمای ایران سال گذشته 222 جایزه بین المللی دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمای ایران سال گذشته 222 جایزه بین المللی دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید