صبحانه نخورید چاق می شوید

به گزارش یومی بلاگ، نخوردن صبحانه یکی از مواردی است که باعث چاقی افراد می گردد چرا که در طول روز بدن نیازمند کالری بیشتری می گردد و فرد در وعده های اصلی حجم بیشتری مواد غذایی مصرف می نماید.

صبحانه نخورید چاق می شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نخوردن صبحانه نخورید چاق می شویدصبحانه باعث می گردد متابولیسم بدن فعال نگردد و فرد به کالری بیشتری در روز نیازمند باشد که همین موضوع ولع فرد را برای مصرف حجم زیادتری از مواد غذایی در وعده ناهار بیشتر می نماید.

مظفری با بیان اینکه خواب هم در خوردن صبحانه تاثیر گذار است، اضافه نمود: اگر شب قبل خواب خوبی نداشته باشیم، تمایلی به مصرف صبحانه نداریم. خواب سالم با سلامت قلب، بیماری های دیابت و فشارخون ارتباط دارد، آنالیز ها نشان می دهد افرادی که خواب خوبی دارند 45 درصد کمتر به دیابت مبتلا می شوند.

وی اعلام کرد: وقتی خواب خوبی نداریم ریتم شبانه روزی مغز بهم می خورد، استرس بالا می رود و موجب افزایش سطح ترشح کورتیزول در بدن می گردد که همین فرایند باعث افزایش ولع برای خوردن حجم بیشتری غذا در وعده ناهار می گردد.

مظفری با بیان اینکه نخوردن میان وعده ها هم موجب افزایش وزن و چاقی می گردد، گفت: نخوردن میان وعده ها به کاهش شدید قند خون در طول روز منجر می گردد که همین امر مصرف حجم زیادی از غذا در وعده های اصلی را در پی دارد.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه مصرف بعضی خوراکی ها مانند سبزیجات و مواد غذایی حاوی فیبر باعث جلوگیری از چاقی می گردد، گفت: حبوبات منبع غنی فیبر ها هستند، بعلاوه نخود فرنگی و جو هم باید در رژیم غذایی افراد قرار گیرد تا ازافزایش وزن جلوگیری گردد.

وی گفت: بسیاری از افراد عادت به تند خوردن غذا دارند که باید اصلاح گردد، جویدن غذا از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اولین مرحله هضم غذا در دهان آغاز می گردد و انزیم هایی در بذاق دهان وجود دارد که باید با غذا ترکیب گردد تا هضم بهتری داشته باشیم.

مظفری اضافه نمود: بعضی افراد به اشتباه تصور می نمایند برای جلوگیری از اضافه وزن باید نان، برنج و سیب زمینی را از رژیم غذایی خود کنار بگذارند، اما این روش غلطی است که در طولانی مدت عوارضی به همراه دارد.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: افرادی که مصرف نان، برنج و سیب زمینی را ترک می نمایند باعث می گردد برای تامین انرژی از پروتئین های عضلات بدن استفاده نمایند که تحلیل عضلات را در پی دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7717

به "صبحانه نخورید چاق می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه نخورید چاق می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید