طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی بدون فر

به گزارش یومی بلاگ، بیسکوییت ها و شیرینی هایی که در کارخانه ها فراوری می شوند معمولاً خوش طعم و جذاب هستند، اما مصرف مداوم آن ها می تواند برای سلامتی مضر باشد و علت اصلی آن هم ترکیبات مورداستفاده و مواد نگهدارنده ای است که در آن ها وجود دارد. حالا اگر بدانید که می توانید یکی از بهترین انواع بیسکوییت ها را خودتان بدون احتیاج به پخته شدن در فر تهیه کنید برایتان جذاب نیست؟ ما امروز طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی رابه شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی بدون فر

بیسکوییتی که علاوه بر عدم وجود ترکیبات ناسالم و مواد نگهدارنده در آن، به دلیل برخورداری از پروتئین گزینه ای مناسب برای تغذیه بچه ها و بزرگسالان در مدرسه و محل کار محسوب می گردد. حتی قندی که برای شیرینی این بیسکوییت های خانگی استفاده می گردد هم قند طبیعی است. علاوه بر این اگر برای خوردن صبحانه زمان کافی را ندارید یک یا دو عدد از این شیرینی ها می تواند وعده غذایی سریع و مفیدی برای صبحانه ای فوری باشد.

بیسکوییت کره بادام زمینی همه این ویژگی ها را دارد و علاوه بر این، تهیه آن به زحمت زیادی احتیاج ندارد.

  • مواد اولیه برای تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی

کره بادام زمینی نصف فنجان

موز (کوچک، کاملاً رسیده و له شده) یک عدد

شیره خرما یک سوم فنجان

شیر کم چرب کاله خرید آنلاین یک چهارم فنجان

نمک به مقدار لازم

شکلات تلخ (خردشده) نصف فنجان

  • طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی

مرحله اول

سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله دوم

کره بادام زمینی، موز و شیره خرما را در شیرجوش بریزید و روی شعله کم قرار دهید. حالا آن ها را هم بزنید تا باهم مخلوط شوند. یک یا دو دقیقه زمان ضروری است تا این ترکیبات ذوب شوند و به خوبی باهم ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا کمی نمک به شیر اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را در شیر بغلتانید و اجازه دهید ترکیب خنک گردد. حدود 10 دقیقه زمان ضروری است تا ترکیب خنک گردد.

مرحله چهارم

حالا ترکیب را با شکلات های خردشده مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را به کره های کوچک تبدیل کنید، روی سینی کیک قرار دهید و آن ها را با دست فرم دهید و صاف کنید تا قطر آن ها به حداکثر یک سانتی متر برسد. بیسکوییت ها را در یخچال قرار دهید تا ترکیب آن به خوبی ببندد.

نکته: بیسکوییت ها تا حداکثر 10 روز در یخچال و تا دو ماه در فریزر قابل نگهداری خواهند بود.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1154

به "طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید