طرز تهیه کوفته انار و گردو با سس خوشمزه به 4 روش در فر و بدون فر

به گزارش یومی بلاگ، طرز تهیه کوفته انار و گردو یکی از مجذوب کننده ترین رسپی ها برای علاقه مندان به است. این غذا به خصوص برای افرادی که از خوردن غذاهایی با طعم ترش و ملس لذت می برند، یک انتخاب فوق العاده محسوب می گردد. اما طرز تهیه کوفته گردو و رب انار چگونه است؟ تفاوت درست کردن کوفته گردو ارومیه با رب انار با کوفته انار شمالی چیست؟ آیا می دانید در طرز تهیه کوفته انار به روش شمالی از چه سبزیجاتی استفاده می گردد؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه کوفته انار گردو خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه کوفته انار و گردو با سس خوشمزه به 4 روش در فر و بدون فر

طرز تهیه کوفته انار به روش شمالی

مدت زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

مدت زمان پخت: 45 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کوفته انار و گردو به روش شمالی

  • گوشت چرخ نموده: 300 گرم
  • پیاز: 1 عدد
  • زرده تخم مرغ: 1 عدد
  • گردوی آسیاب شده: 150 گرم
  • رب انار: 1 قاشق چای خوری
  • نعنا خشک: 1 قاشق چای خوری
  • جعفری خرد شده: 1 قاشق چای خوری
  • آرد سوخاری: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • زردچوبه و دارچین: به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس کوفته انار و گردو

  • آب انار: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • رب انار: 2 قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی
  • پیاز: 2 عدد
  • روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
  • آب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه کوفته انار و گردوی شمالی

کوفته انار و گردو یکی از خوش طعم ترین و محبوب ترین غذاهای شمالی است که به خاطر طعم ترش و ملسی که دارد، بسیار پرطرفدار است. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن کوفته انار و گردوی شمالی آشنا شوید.

مرحله اول؛ درست کردن مواد کوفته

در اولین مرحله از طرز تهیه کوفته انار شمالی باید گوشت چرخ نموده را با 3 قاشق گردوی آسیاب شده ترکیب کنید. سپس پیاز را رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید و مواد گوشتی اضافه نمایید.

مرحله دوم؛ ورز دادن گوشت کوفته

بعد از ترکیب کردن گوشت با نصف گردوها و پیاز، میزانی ، نعنا خشک، جعفری خرد شده، تخم مرغ، آرد سوخاری، نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. برای چند دقیقه مواد را ورز دهید تا کاملاً یکدست شوند.

مرحله سوم؛ آماده کردن کوفته ها

بعد از این که به خوبی مواد کوفته را ورز دادید، آن ها را به کوفته هایی در مقدار نارنگی درست کنید. سپس با دست خوب فشار دهید تا منسجم شوند. کوفته شما در این مرحله نباید هیچ ترکی داشته باشد.

مرحله چهارم؛ قرار دادن کوفته ها در یخچال

در این مرحله از طرز تهیه کوفته انار و گردوی شمالی باید آن ها را در یک سینی بچینید و یک سلفون روی سینی بکشید. سپس کوفته ها را برای حدود 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت نمایند.

مرحله پنجم، ترکیب کردن مواد سس کوفته

برای تهیه سس کوفته انار باید پیاز را به صورت خلالی خرد کنید. سپس آن را در میزانی روغن تفت دهید. بعد از این که پیاز میزانی سبک شد، به جای مانده گردوی آسیاب شده را به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید. میزانی دارچین و زردچوبه به مواد اضافه کنید. سپس رب انار و را همراه با نمک و فلفل به سس اضافه کنید.

مرحله ششم؛ آماده کردن سس کوفته انار و گردو

بعد از ترکیب کردن مواد سس در این مرحله کمی حرارت را زیاد کنید تا سس به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و در صورت تمایل میزانی شکر به آن اضافه کنید. اجازه دهید سس شما کمی غلیظ گردد.

مرحله هفتم؛ سرخ کردن کوفته انار و گردو

در این مرحله از طرز تهیه کوفته انار به روش شمالی باید کوفته ها را از یخچال خارج کنید. سپس میزانی روغن در ماهیتابه بریزید و بعد از این که روغن داغ شد، کوفته ها را به آرامی در روغن قرار دهید تا همه بخش های آن سرخ گردد.

مرحله هشتم؛ اضافه کردن کوفته ها به سس

در این مرحله از طرز تهیه کوفته انار به روش شمالی باید کوفته های سرخ شده را به سس اضافه کنید. اجازه دهید کوفته ها برای 15 دقیقه در سس بجوشند تا مزه دار شوند. سپس دانه های انار را به سس کوفته اضافه کنید و میزانی از سس را روی کوفته ها بریزید.

مرحله نهم؛ آماده شدن کوفته ها

بعد از این که سس به غلظت مناسب رسید و کوفته ها حسابی مزه دار شدند، غذای شما آماده است. در این مرحله می توانید کوفته ها را در ظرف مناسب سرو کنید و میزانی از سس را روی کوفته ها بریزید و با برنج یا نان میل کنید.

طرز تهیه کوفته انار مخصوص شب یلدا

مواد لازم برای تهیه کوفته انار مخصوص شب یلدا

  • گوشت چرخ نموده: 500 گرم
  • رب انار: 4 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 2 عدد
  • گردوی آسیاب شده: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آرد نخودچی: 1 قاشق غذاخوری
  • مرزه خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
  • آب انار: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک: به میزان لازم
  • فلفل سیاه: 1 قاشق غذاخوری
  • دانه انار: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه کوفته انار و گردوی شب یلدا

کوفته انار و گردو یکی از محبوب ترین غذاهای شب یلدا است که برای پذیرایی از مهمان ها و دورهمی ها در بلندترین شب سال، انتخاب بی نظیری محسوب می گردد. در ادامه می توانید با طریقه درست کردن کوفته انار و گردوی شب یلدا آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن پیازها

در اولین مرحله از طرز تهیه کوفته انار مخصوص شب یلدا باید یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و پیاز بعدی را رنده کنید. سپس آب پیاز را بردارید و پیازها را برای تهیه کوفته کنار بگذارید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد کوفته انار و گردو

مرحله دوم؛ در این مرحله گوشت چرخ نموده را با گردوی آسیاب شده ترکیب کنید. سپس پیاز رنده شده، مرزه، رب انار، آرد نخودچی و نمک و فلفل را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد کوفته ها

بعد از ترکیب کردن مواد کوفته باید مایه گوشتی را برای چند دقیقه ورز دهید. سپس یک لایه سلفون روی ظرف بکشید و گوشت را برای حدود 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا آماده گردد.

مرحله چهارم؛ درست کردن کوفته انار

بعد از 30 دقیقه کوفته ها را از یخچال خارج کنید. سپس میزانی گوشت بردارید و داخل آن چند دانه انار بگذارید و کوفته ها را کاملاً گرد کنید. این کار را برای تمام کوفته ها انجام دهید.

مرحله پنجم؛ سرخ کردن کوفته ها

در این مرحله باید یک ماهیتابه روی گاز قرار دهید. میزانی روغن در آن بریزید و صبر کنید تا داغ گردد. سپس تمام کوفته ها را به نوبت در روغن سرخ کنید.

مرحله ششم؛ آماده کردن سس کوفته

بعد از این که کوفته ها را سرخ کردید، در این مرحله باید میزانی روغن در ماهیتابه بریزید. سپس پیازهایی را که خرد نموده بودید، در روغن سرخ کنید. بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. یک لیوان آب همراه با رب انار به قابلمه اضافه کنید و کمی نمک و فلفل نیز به سس بزنید و اجازه دهید به جوش بیاید.

مرحله هفتم؛ آماده کردن کوفته ها

بعد از این که سس کوفته ها به جوش آمد، کوفته ها را در سس بریزید. اجازه دهید کوفته ها برای 30 دقیقه بجوشند و به خوبی بپزند تا آماده شوند. هر زمان که سس به غلظت مناسب رسید، شعله گاز را خاموش کنید و با برنج میل کنید.

طرز تهیه کوفته انار و گردو در فر

برای تهیه کوفته انار و گردو در این روش با فر باید ابتدا کوفته ها و سس را به صورت جداگانه آماده کنید. سپس کوفته ها را همراه با سس در یک ظرف مناسب فر بریزید و آن را با دمای 180 درجه برای 15 دقیقه در فر قرار دهید تا آماده گردد.

طرز تهیه کوفته گردو ارومیه با رب انار

طرز تهیه کوفته گردو ارومیه با رب انار بسیار شبیه به کوفته انار شمالی است، تنها باید کوفته ها را با یک عدد سیب زمینی خام که آب آن را گرفته اید، ترکیب کنید. سپس میزانی آرد نخودچی و پیاز رنده شده به آن اضافه کنید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس سس کوفته را آماده کنید و کوفته ها را به سس در حال جوش اضافه کنید تا غذای شما آماده گردد.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کوفته انار و گردو

*به طور معمول در طرز تهیه کوفته انار از شکر استفاده نمی گردد، اما اگر دوست ندارید طعم کوفته شما ترش باشد، پیشنهاد می گردد حتماً کمی شکر به سس آن اضافه کنید.

*برای تهیه سس کوفته انار و گردو بهتر است گردو را بیش از حد خرد نکنید.

*به منظور خوش عطر شدن کوفته انار و گردو می توانید بعد از آماده شدن غذا، میزانی نعنا خشک روی غذا بریزید.

*برای تهیه کوفته انار گردو خوشمزه خانگی بهتر است از آب انار و رب طبیعی بهره ببرید.

*اضافه کردن میزانی و سیر طعم بی نظیری به سس کوفته انار می بخشد.

*طرز تهیه کوفته انار و پسته درست شبیه به کوفته انار و گردو است، تنها باید برای تهیه سس این غذا به جای گردو از خلال پسته بهره ببرید.

*برای تهیه کوفته قلقلی با گردو می توانید کوفته ها را در تخم مرغ بزنید تا در زمان پختن از هم وا نروند.

سوالات متداول

در طرز تهیه کوفته گردو و رب انار به روش شمالی از چه سبزیجاتی استفاده می گردد؟

در طرز تهیه کوفته انار به روش شمالی از ترکیب جعفری تازه خرد شده و نعنا خشک استفاده می گردد.

آیا در طرز تهیه کوفته گردو از شکر استفاده می گردد؟

به طور معمول در طرز تهیه کوفته انار به روش شمالی از شکر استفاده نمی گردد، اما اگر دوست ندارید طعم کوفته شما ترش باشد، پیشنهاد می گردد حتماً کمی شکر به سس آن اضافه کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10710

به "طرز تهیه کوفته انار و گردو با سس خوشمزه به 4 روش در فر و بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوفته انار و گردو با سس خوشمزه به 4 روش در فر و بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید