سفر ارزان به ترکیه: مبل دیوان؛ مبل ترکیه ای زیبا مخصوص خانه های شیک و لوکس

به گزارش یومی بلاگ، مبل دیوان (Divan) یک نوع مبل ترکیه ای است که از کلمه ای به همین نام گرفته شده است. در واقع به علت اینکه در گذشته در وزارتخانه های ایران به نام دیوان از تشک های راحتی بدون پشتی و دسته در کنار دیوار برای راحتی افراد استفاده می کردند و بعدا این مدل طراحی به امپراطوری عثمانی و سپس در سال 1702 میلادی به انگلستان رسید، این نام بر روی آن به جای مانده است.

سفر ارزان به ترکیه: مبل دیوان؛ مبل ترکیه ای زیبا مخصوص خانه های شیک و لوکس

بهترین تجربه سفر را با سفر ارزان به ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

بد نیست بدانید که فروید، پدر علم روانشناسی مدرن، در دفتر کار خود از مبل دیوان به جای جایگاه استفاده می کرد چون معتقد بود بیمار تا زمانی که احساس آرامش و اعتماد نداشته باشد با پزشک خود راحت نخواهد بود.

امروزه مبلمان دیوان یا مبل دو وجهی که ابتدا در قرن 14 و 15 رواج پیدا کرد، در سراسر جهان به همین نام شناخته می گردد و بسیار معروف است. اگر شما هم دوست دارید این مبل های خاص و زیبا را در منزل داشته باشید با ما در این مقاله همراه باشید.

ویژگی های مبل دیوان

این مدل را جدیدترین مدل مبل یا حداقل یکی از جدیدترین انواع مبل می دانند از این جهت که در طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه بوده است.

مبل دیوان به مدل هایی گفته می گردد که پشتی ندارند و دسته مبل هم بسیار کوتاه است یا اینکه دسته هم ندارند. برای استفاده از این مبلمان آنها را کنار دیوار می گذارند و با کوسن شرایط راحتی خوبی برای تکیه دادن و دراز کشیدن فراهم می سازند.

البته مدل های دیوان برای ساخت تخت خواب و جایگاه هم به کار رفته اما در اینجا فقط در خصوص مبلمان آن صحبت می کنیم. معمولا این مدل مبلمان به شکل یک تکه یا دو تکه ساخته می شوند که خیلی شبیه به مبل های Settee هستند با این تفاوت که دسته ندارند.

بعضی از مدل های مبل دیوان (مبل بدون پشتی) با فریم چوبی و بعضی با فریم فلزی هستند و گاهی اوقات برای آنها پارچه رومبلی هم استفاده می نمایند. بعلاوه بسته به سلیقه خود می توانید مدل های پایه چرخ دار یا ساده را بخرید. مدل های چرخ دار فضای زیرین مبل قابل استفاده نیست.

طول این مبل ها کمی کمتر از مدل های لاوست است و فقط برای استراحت یک نفر هستند. از فضای زیر این مبلمان گاهی برای ساخت دراور هم استفاده می نمایند تا از فضای منزل نهایت استفاده را ببرند. مبل دیوان (مبل بدون دسته) طوری طراحی شده که وزن شخص به طور یکسان در سرتاسر آن پخش می گردد و احساس راحتی بیشتری ایجاد می نماید. شما می توانید از این مدل مبل ظریف و کوچک تا بلند و طویل برای استراحت و مطالعه در طول روز و به جای تخت خواب در شب بهره ببرید.

چطور مبل Divan را در خانه بچینیم؟

چطور از مبل دیوان در منزل بهره ببرید که زیبایی دکوراسیون داخلی شما را چندین برابر کند؟ همانطور که گفتیم مبل های Divan به علت اینکه پشتی ندارند باید به دیوار تکیه داده شوند و با کوسن یا تشک های دلخواه شما پوشانده شوند تا قابل استفاده باشند.

استفاده از مبل دیوان هیچ محدودیتی ندارد. شما می توانید از این مبلمان زیبا و کاربردی در پذیرایی، اتاق خواب، اتاق مطالعه، گلخانه منزل و غیره بهره ببرید. برخلاف اینکه گفته می گردد این نوع مبلمان فقط برای خانه های کوچک و آپارتمانی است برای خانه های بزرگ هم کاربرد دارد.

در خانه های کوچک می توانید به عنوان تنها گزینه برای استراحت عصرگاهی و خواب شب بهره ببرید ولی در خانه های بزرگ به عنوان تکمیلی ست مبلمان به کار می رود.

مبل Divan برای خانه هایی که سبک دکوراسیون داخلی آنها معاصر یا مدرن باشد فوق العاده مناسب است. البته مدل هایی که بخش چوبی آنها حکاکی شده باشد برای سبک ویکتوریایی و کلاسیک مناسب هستند و مدل های ساده برای سبک معاصر و مدرن فوق العاده زیبا خواهند بود.

نگران تناسب رنگ این مبلمان با دکور خانه هم نباشید چون تنوع رنگ آنها بسیار زیاد است. رنگ مبل مشابه با توصیه همیشگی ما باید با رنگ دیوار و پرده ها و بعلاوه اگر از فرش برای کفپوش استفاده می کنید کاملا ست باشد. منظور از ست بودن لزوما همرنگ بودن آنها نیست بلکه می توان از رنگ های مکمل یا متضاد هم استفاده نمود.

منبع: اتاق
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8507

به "سفر ارزان به ترکیه: مبل دیوان؛ مبل ترکیه ای زیبا مخصوص خانه های شیک و لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ارزان به ترکیه: مبل دیوان؛ مبل ترکیه ای زیبا مخصوص خانه های شیک و لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید