مدارس بی کیفیت هیات امنایی به مدارس عادی تبدیل می شوند

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 3 هزار و 300 مدرسه هیات امنایی در کشور وجود درد، گفت: طبق بخشنامه این مدارس توسط مدیران کل باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و اگراین مدارس عملکرد مطلوبی نداشتند باید به مدارس عادی تبدیل شوند.

مدارس بی کیفیت هیات امنایی به مدارس عادی تبدیل می شوند

با ما همراه باشید و درباره جذابیت های گردشگری کانادا بیشتر بدانید.

رسول پاپایی 15 شهریورماه در آئین ماه بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز 15 میلیون دانش آموز در کشور سال تحصیلی جدید را در 107 هزار مدرسه شروع کردند، اظهار کرد: علاوه بر تامین اعتبار بودجه آموزشی برای اجرای پروتکل ها، نیازمند اعتبار نیز هستیم، برای ضدعفونی مدارس حدود 30 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان و والدین باید در اجرای پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند، بیان نمود: سال جاری مقوله نظم و انظباط و رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت است، بازگشایی مدارس با مصوبه ستادکرونا و هماهنگی وزارت بهداشت انجام شد و تمام امکانات وزارتخانه پشتیبان مدارس است.

وی در ادامه با بیان اینکه 3 هزار و 300 مدرسه هیات امنایی در کشور وجود دارد، عنوان نمود: طبق بخشنامه این مدارس توسط مدیران کل باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و اگراین مدارس عملکرد مطلوبی نداشتند باید به مدارس عادی تبدیل شوند.

پاپایی اضافه نمود: اگر مدارس عادی کیفیت و عملکرد مناسبی داشته باشند می توان در چارچوب خاص فرایند درخواست تبدیل شدن به مدارس هیات امنایی را آنالیز کرد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش در خاتمه در مورد تامین اعتبار برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس، بیان نمود: باتوجه به گستردگی مدارس نیازمند همکاری استانداران و فرمانداران در این خصوص هستیم.

در ادامه فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در اولویت آموزش و پرورش واقع شده است، اظهار کرد: امروز باتوجه به شرایط موجود و بیماری کرونا برای شکل گیری هرچه بهتر تعلیم و تربیت نیازمند مدیریت و همدلی هستیم.

قائدامینی با تاکید بر اینکه اگر در فضای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت مسئله ای ایجاد گردد به آینده کشور زیان وارد خواهد شد، عنوان نمود: پیگری های سازمان یونیسف نشان داد بعد از بیماری ابولا بسیاری از دانش آموزان نتوانستند به چرخه تعلیم و تربیت برگردند، بنابراین در مدیریت ویروس کرونا باید همه جوانب آموزشی نیز در نظر گرفته گردد تا دانش آموزان دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه مبنای ما در آموزش در سال تحصیلی جدید حضور دانش آموز در کلاس درس است، گفت: اما برنامه چیده شده انعطاف پذیر است و آمادگی داریم در هر شرایطی کلاس ها را به صورت مجازی و حضوری برگزار کنیم، در کلاس های حضوری رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله اجتماعی، ماسک، تهویه مناسب و ... در نظر گرفته شده است.

قائدامینی با بیان اینکه محتوای آموزشی برای دانش آموزانی که بنا به هر دلیلی امکان حضور در کلاس به صورت حضوری را ندارند در فضای مجازی در اختیارشان قرار می گیرد، گفت: پوشش تحصیلی برای تمام دانش آموزان برای ما مهم است.

در ادامه مجید نظری معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: 36 هزار دانش آموز شهید و 7 هزار معلم شهید در کشور وجود دارد، امیدواریم به برکت خون این شهیدان شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس، گفت: عوامل دخیل بر نظام آموزشی باید بر این مسئله تاکید ویژه ای داشته باشد تا دانش آموزان در محیطی امن به تحصیل بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5219

به "مدارس بی کیفیت هیات امنایی به مدارس عادی تبدیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس بی کیفیت هیات امنایی به مدارس عادی تبدیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید