مردم از زدن واکسن کرونا ترس نداشته باشند

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکید داریم مردم از واکسن زدن ترسی نداشته باشند. واکسیناسیون سالمندان مهم است زیرا جمعیت در معرض خطر هستند و در صورت ابتلا، خطر مرگ و میر و مسائل دیگر در این افراد بیشتر است و به همین دلیل این افراد در اولویت انتخاب شده اند و باید تشویق به تزریق واکسن بشوند.

مردم از زدن واکسن کرونا ترس نداشته باشند

دکترحمیدرضا رشیدی نژاد پیش از ظهر امروز 18 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: فرایند نزولی ابتلا به کرونا در کل استان کرمان دارد طی می شود و امیدواریم این فرایند کاهشی به قوت خود باقی بماند و در صورت ادامه این فرایند، هفته خوبی خواهیم داشت و تعداد بیماران بستری کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه فرایند مراجعه مبتلایان سرپایی از هفته گذشته به وضوح کاهش داشته، افزود: این انتظار را داشتیم آمار بستری های کرنایی هم کاهش یابد و 10 درصد فرایند بستری ها کاهش داشته است.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه فاز دوم واکسیناسیون کرونا (افراد بالای 80 سال) آغاز شده و ادامه دارد، بیان نمود: تاکید داریم مردم از واکسن زدن ترسی نداشته باشند؛ ما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان 18 هزار نفر سالمند بالای 80 سال داریم و تا به امروز یک سوم جمعیت هدف واکسیه شده و بیش از 6000 نفر واکسن زدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: واکسیناسیون سالمندان مهم است زیرا جمعیت در معرض خطر هستند و در صورت ابتلا، خطر مرگ و میر و مسائل دیگر در این افراد بیشتر است و به همین دلیل این افراد در اولویت انتخاب شده اند و باید تشویق به تزریق واکسن بشوند.

وی افزود: افراد متولد بالای 1320 مشمول تزریق واکسن هستند و به ماه تولد نگاه نمی کنیم و به زودی واکسیناسیون افراد بالای 75 سال آغاز می شود تا جمعیت در معرض خطر بیشتری واکسینه شوند.

رشیدی نژاد گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا از امروز در استان کرمان آغاز شد و تعداد افراد قابل توجهی داوطلب شدند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک تولید این واکسن در داخل کشور آغاز شود و تا 3000 نفر را به این شیوه می توانیم واکسیناسیون کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7674

به "مردم از زدن واکسن کرونا ترس نداشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم از زدن واکسن کرونا ترس نداشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید