مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟

به گزارش یومی بلاگ، این نوع تیر ها همچون تیر بتنی و سفالی سنتی از خرپایی فلزی تشکیل شده است. میلگردهای برشی آن (زیگزاگ) به جای اتصال به وسیله جوش الکتریکی بوسیله جوش مقاومتی یا همان نقطه جوش به آرماتورهای تحتانی و فوقانی متصل می شود. خرپای تیرچه صنعتی هم در قالبهای موقت و هم در قالبهای ماندگار سفالی قابل بتن ریزی می باشد.

مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟

این نوع متریال به نام های تیرچه فولادی با جان باز هم شناخته می شود. از یک تسمه (ورق) در بال تحتانی، یک عدد نبشی در بال فوقانی تیرچه و میلگرد 10 یا 12 به اسم زیگزاگ که به وسیله جوش به نبشی و ورق متصل می شود. در دو سر تیر های کرومیت یک ورق به صورت نری به اسم عضو برشگیر تیرچه استفاده می شود.

این نوع تیرها از از خرپا که اغلب از میلگرد ساخته می شود. بتن پاشنه، اگر برای ریختن بتن پاشنه از قالب سفالی استفاده شود به آن کفشک هم گفته می شود. پیش فشرده هم در برخی از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع تیرچه همچون تیر بتنی و سفالی سنتی از خرپایی فلزی تشکیل شده است. میلگردهای برشی آن (زیگزاگ) به جای اتصال به وسیله جوش الکتریکی بوسیله جوش مقاومتی یا همان نقطه جوش به آرماتورهای تحتانی و فوقانی متصل می شود. خرپای تیرچه صنعتی هم در قالبهای موقت و هم در قالبهای ماندگار سفالی قابل بتن ریزی می باشد.

منبع مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8383

به "مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تیرچه چیست و چه نقشی در ساخت ساختمان دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید