مناقصه بیمه خود را در استارتاپ پاکت بگذارید

به گزارش یومی بلاگ، استارتاپ پاکت واسطه ای میان بیمه گر و بیمه گذار، برای عقد بهترین قرارداد بیمه ای است

مناقصه بیمه خود را در استارتاپ پاکت بگذارید

استارتاپ پاکت توسط کاظم عید بنیانگذاری شده است. کاظم 37 ساله و متولد شهر قم است. او دانش آموخته رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پیام نور قم است.

ایده استارتاپ پاکت چطور شکل گرفت؟

من از سال 95 با استارتاپ و مدل کسب و کارهای پلتفرمی آشنا شدم. با توجه به سابقه ای که در صنعت بیمه داشتم و از آنجایی که خلأهای موجود در بازار آنلاین بیمه را می شناختم، ایده راه اندازی پلتفرمی در زمینه بیمه با مشارکت کلیه کنندگان با امکان رقابت بر سر قیمت و ارائه خدمات را بررسی کردم.

در نهایت از سال97 آغاز به نیاز سنجی و تحلیل سایت کردم و با توجه به اینکه مشابه استارتاپ پاکت را در زمینه بیمه نداشتیم، کلیه موارد از ابتدا تحلیل، طراحی و پیاده سازی شد.

قبل از راه اندازی استارتاپ تان، مشغول چه کاری بودید؟

من از سال 90 کننده بیمه در شهر قم بودم. همچنین 5 سال متوالی کننده برتر بیمه در استان قم شدم.

استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می دهد و کاربران چطور می توانند از این خدمات استفاده کنند؟

سامانه پاکت به نشانی www.pakatt.com به منظور ایجاد بستری برای سازمان ها، شرکت ها و هر شخص حقیقی و حقوقی که نیاز به تهیه بیمه نامه دارد، ایجاد شده است. این سامانه یک پلتفرم دو وجهی است که با ایجاد ارتباط بین متقاضیان بیمه، کنندگان و کارگزاران شرکت های بیمه، به متقاضی این امکان را می دهد که بیمه مورد تقاضای خود را با بهترین قیمت و شرایط پرداخت متنوع از هر یک از شرکت های بیمه فعال در ایران خریداری کند.

کنندگان و کارگزاران شرکت های بیمه نیز می توانند قیمت و شرایط دریافت حق بیمه را بر اساس پیشنهاد ارسالی به متقاضی اعلام کرده و با سایر ارائه کنندگان خدمات از نظر قیمت و نحوه ارائه خدمات رقابت داشته باشند.

متقاضی بیمه می تواند بر اساس قیمت، نحوه پرداخت حق بیمه، نام شرکت بیمه و سوابق کاری کننده ارائه دهنده خدمات، یکی از ارائه دهندگان را انتخاب کند. تمرکز پاکت روی بیمه های تخصصی همچون مسئولیت، مهندسی، درمان گروهی و… است. این در حالی است که سایر سایت های فروش آنلاین بیمه بیشتر روی بیمه خودرو تمرکز دارند.

استارتاپ پاکت واسطه ای میان بیمه گر و بیمه گذار، برای عقد بهترین قرارداد بیمه ای است

استارتاپ پاکت از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

استارتاپ پاکت شامل دو بخش اصلی است؛ بخش کاربری کنندگان و بخش متقاضیان بیمه. در سمت کاربر متقاضی بیمه، کلیه متقاضیان می توانند به صورت رایگان در سایت ثبت نام کنند.

سپس با توجه به بیمه مورد تقاضایشان، نسبت به تکمیل فرم درخواست مناقصه اقدام کرده و اطلاعات مورد نیاز برای ارائه قیمت را تکمیل و ارسال می کنند.

کاربران می توانند بنا به صلاحدید خود مناقصه را به صورت پاکت باز و یا پاکت بسته ایجاد کنند. در صورتی که مناقصه به صورت پاکت بسته باشد، کنندگان بیمه نمی توانند قیمت های ارسالی سایر کنندگان را مشاهده کنند.

مزیت مناقصه به صورت پاکت باز این است که کنندگان با مشاهده قیمت سایر کنندگان می توانند نسبت به اصلاح و کاهش قیمت اعلامی خود اقدام کنند. کاربر می تواند از کلیه شرکت های بیمه درخواست استعلام کند و یا اینکه شرکت های بیمه منتخب خود را مجاز به ارائه قیمت تعیین کند.

همچنین کاربر می تواند از کلیه کنندگان در کل کشور درخواست ارائه قیمت کند و یا اینکه کنندگان یک یا چند استان و یا یک شهر را مجاز به ارائه قیمت تعیین کند. کاربران می توانند برای ارائه قیمت توسط کنندگان مهلت ارائه قیمت تعیین کنند.

ضمن اینکه کاربر می تواند بنا به صلاحدید خود قبل از مهلت انتخابی، نسبت به اتمام زمان شرکت در مناقصه اقدام و برنده را تعیین کند. پس از تعیین برنده توسط کاربر اطلاعات تماس کننده برنده به کاربر نمایش داده می شود.

همچنین با اعلام به کننده برنده، اطلاعات تماس متقاضی بیمه به کننده نمایش داده می شود. یکی از مزیت های این موضوع این است که متقاضی با تماس های مکرر کنندگان بیمه روبرو نخواهد شد. پس از صدور بیمه نامه، کاربر این موضوع را در سامانه اعلام و نسبت به تجربه کار با کننده اعلام نظر می کند.

در صورت عدم توافق و عدم صدور بیمه نامه، کاربر می تواند با اعلام عدم صدور بیمه نامه و اعلام دلیل آن، نسبت به انتخاب کننده دیگری اقدام کند. در بخش کاربری کنندگان بیمه، کلیه کنندگان و کارگزاران بیمه اعم از حقیقی و حقوقی در سراسر کشور می توانند با عضویت در سایت نسبت به ارائه قیمت بیمه نامه اقدام و در صورت برنده شدن در مناقصه و انتخاب شدن توسط کاربر متقاضی، اقدامات لازم جهت صدور بیمه نامه را انجام دهند.

کنندگان و کارگزاران می توانند در سایت ثبت نام کرده و پس از تایید مدارک ارسالی توسط مدیر سایت نسبت به ارائه مبلغ اقدام کنند.

از چه زمانی استارتاپ خود را راه اندازی کردید؟

نسخه اولیه سایت از مهر 98 آغاز به کار کرد که پس از رفع ایرادات، از اوایل آذر ماه رسما کار خود را آغاز کردیم.

سرمایه اولیه تان برای آغاز کار چقدر بود؟

سرمایه اولیه کار حدود 40 میلیون تومان بود که برای ادامه کار و بازاریابی و تبلیغات در حال تزریق سرمایه هستیم.

از زمانی که استارتاپ خود را راه اندازی کردید چه تعداد کاربر از خدمات شما استفاده کردند؟

حدود 100 کاربر در این مدت جذب کردیم که با توجه به اینکه سایت کار تخصصی انجام می دهد و کاربران برای تایید شدن باید پایش بشوند، آمار خوبی است.

شیوه درآمدزایی تان چگونه است؟

شیوه درآمدزایی ما به صورت درصدی از حق بیمه تا سقف معینی خواهد بود که از کننده برنده مناقصه اخذ می شود.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

بازار هدف پاکت شرکت ها و سازمان های کوچک و متوسط هستند که سعی کردیم با ارتباط دریافت به صورت مستقیم با بازار هدف نسبت به معرفی اقدام کنیم. استفاده از ارتباطات قبلی که در بازار بیمه داشتیم و همچنین آشنایی از طریق موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی را هم در دستور کار قرار دادیم و با تولید محتوا سعی می کنیم جایگاه خوبی را در موتور های جستجو در زمینه های مرتبط با بیمه به دست بیاوریم.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2875

به "مناقصه بیمه خود را در استارتاپ پاکت بگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناقصه بیمه خود را در استارتاپ پاکت بگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید