میزبانی همزمان پاکستان از طالبان و چین برای گفت وگو درباره فرایند صلح افغانستان

به گزارش یومی بلاگ، در حالیکه پاکستان چندی قبل از مواضع مشترک با چین درباره فرایند صلح افغانستان خبر داده بود، مقامات اسلام آباد همزمان میزبان مقامات پکن و دفتر سیاسی طالبان شده اند.

میزبانی همزمان پاکستان از طالبان و چین برای گفت وگو درباره فرایند صلح افغانستان

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در کنار دعوت از هیئت طالبان، نماینده ویژه چین را نیز برای گفت وگو درباره فرایند صلح به اسلام آباد دعوت نموده است.

بلومبرگ نوشت که قریشی امروز با هیئت طالبان ملاقات خواهد نمود و پس از آن نیز لیو جیان نماینده ویژه چین در افغانستان برای اتخاذ یک رویکرد هماهنگ برای صلح به اسلام آباد خواهد آمد اما زمان این ملاقات معین نشده است.

براساس این گزارش، قریشی درباره سفر طالبان گفت: ما نمی توانیم تصمیم های خویش را تحمیل کنیم، ما به حاکمیت ملی افغانستان احترایم می گذاریم و کوشش داریم تا در این تعاملات پیشرفت هایی صورت گیرد.

به گفته کارشناسان، در حال حاضر کشورهای دخیل در فرایند صلح افغانستان به دو دسته تقسیم شده اند که تعدادی از آنها بویژه کشورهای عربی و پاکستان به رهبری آمریکا در کوشش ایفای نقش در فرایند صلح افغانستان هستند.

دسته دوم از این کشورها بویژه کشورهای آسیای مرکزی به رهبری روسیه کوشش می نمایند تا به وسیله تعامل با احزاب سیاسی افغانستان نقش اساسی را در فرایند صلح افغانستان به عهده بگیرند که میزبانی روسیه از نشست احزاب سیاسی با طالبان نیز به همین دلیل اجرا شده بود.

کارشناسان معتقدند که چین در فرایند صلح افغانستان دیدگاه مشترکی با پاکستان ندارد زیرا مقامات پاکستانی از ابتکار عمل آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان حمایت می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5136

به "میزبانی همزمان پاکستان از طالبان و چین برای گفت وگو درباره فرایند صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی همزمان پاکستان از طالبان و چین برای گفت وگو درباره فرایند صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید