نماینده اصولگرا: چرا برق را مجانی می کنید؟

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران: فریدون عباسی نماینده اصولگرا با انتقاد از سیاست برق مجانی گفت:می خواهیم پول برق بخشی از جامعه را که 5 هزار تومان هست ببخشیم اما این تصمیم سیاسی است.

نماینده اصولگرا: چرا برق را مجانی می کنید؟

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی در برنامه دست خط با اشاره به برخی سیاست ها در بودجه سال آینده گفت: دولت می خواهد در این سال برای 30 میلیون نفر برق را مجانی کند اما این تصمیم سیاسی است.

او با اشاره به اینکه اسم این سیاست برق امید است گفت: اول این سوال را مطرح می شود چرا اسم آن امید است؟ این که امید می گذارند یعنی سیاسی است. چرا برق را مجانی می کنید؟ برق ما همینطوری مفت است، چه چیزی را می خواهید مجانی کنید؟ چرا این میزان تبلیغ انجام می دهید که یکباره 30 میلیون نفر مشمول آن می شوند؟ کلاً چند کنتور در کشور داریم؟ 22 میلیون و 500 هزار کنتور در کشور است. برق چه کسانی را می خواهید مجانی کنید؟ اگر فرد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، مبلغی را به کمیته امداد و بهزیستی کمک کنید و بگوئید روی مستمری این ها قرار دهند. پول برق برخی از خانواده ها 4200 تا 5 هزار تومان می شود. این را می خواهید ببخشید؟!

خب اینهمه مردم به دلیل سیاست های غلط اقتصادی فقیر شدند، حالا می خواهیم پول برق بخشی از جامعه را که 5 هزار تومان هست ببخشیم. قدری منطقی نیست و بیشتر به این معناست که 500-400 میلیارد تومان را می خواهید دریافت نکنید، ولی کنتورخان را می فرستید و او هم صرفه جویی نمی کند یعنی هزینه می کنید و پول رفت و آمد و پرسنل می دهید که این عدد خوانده شود و بعد می خواهید ببخشید، چرا؟ چون می خواهید مصرف را کاهش دهید؟ با این روش چقدر مصرف کاهش پیدا می کند؟

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6168

به "نماینده اصولگرا: چرا برق را مجانی می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده اصولگرا: چرا برق را مجانی می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید