هشدار مهم 5 وزیر سابق بهداشت به رئیس جمهور ، دیر تصمیم بگیرید خسارات جبران ناپذیر خواهد بود

به گزارش یومی بلاگ، شماری از وزرای بهداشت و استادان پزشکی کشور روز پنجشنبه 29 اسفند در نامه ای به رئیس جمهور خواستار انجام اقداماتی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شدند.

هشدار مهم 5 وزیر سابق بهداشت به رئیس جمهور ، دیر تصمیم بگیرید خسارات جبران ناپذیر خواهد بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، پنج وزیر بهداشت پیشین و هفده اسـتاد پزشکی کشور در نامه ای به رئیس جمهور درباره به شیوع ویروس جدید کرونا عامل بیماری کووید-19 با اشاره به شمار بالای موارد بیماری و تلفات ناشی از آن نوشتند: در صورت عدم کنترل بیماری و چاره­ جویی مؤثر، افزایش تلفات و خسارات قطعی است.

این وزیران و استادان در نامه خود تاکید کردند مطمئن ترین راه کنترل و پیشگیری بیماری قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه­ آن محدود کردن ترددها و مسافرت­ ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است و هشدار دادند در صورت استمرار شرایط فعلی زندگی مردم و تداوم رفت و آمدهای غیر ضروری اوضاع وخیم تر خواهد شد.

پیشنهاد این کارشناسان این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت 15 روز کلیه دستگاه های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­ طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه ­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­ های غیرضروری شهری و بین­ شهری گرفته شود.

این گروه پزشکان در انتهای نامه هشدار دادند: اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران­ ناپذیری به دنبال خواهد داشت و منجر به مرگ تعداد بیشتری از هم­وطنان خواهد شد.

دکتر علیرضا مرندی، دکتر مسعود پزشکیان، دکتر طریقت منفرد، دکتر مرضیه وحید دستجردی و دکتر کامران باقری لنکرانی پنج وزیر بهداشت پیشین از جمله امضا کنندکان این نامه هستند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3427

به "هشدار مهم 5 وزیر سابق بهداشت به رئیس جمهور ، دیر تصمیم بگیرید خسارات جبران ناپذیر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مهم 5 وزیر سابق بهداشت به رئیس جمهور ، دیر تصمیم بگیرید خسارات جبران ناپذیر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید