هشدار کیسینجر درباره احتمال جنگ بین آمریکا و چین

به گزارش یومی بلاگ، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در یک سخنرانی مجازی از مقامات کشورهای آمریکا و چین خواست تا تهدیدات علیه یکدیگر را محدود نمایند در غیر این صورت خطر وقوع جنگ جهانی وجود دارد.

هشدار کیسینجر درباره احتمال جنگ بین آمریکا و چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هنری کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در یک سخنرانی مجازی از مقامات کشورهای آمریکا و چین خواست تا تهدیدات علیه یکدیگر را محدود نمایند در غیر این صورت خطر وقوع جنگ دنیای وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کیسینجر که در زمان فعالیتش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در دوره ریاست ریچارد نیکسون در کاخ سفید، به معمار برقراری روابط بین آمریکا و چین شهرت پیدا کرد، گفت که سران آمریکا و چین باید محدودیت هایی را معین نمایند تا فراتر از آن به تهدید یکدیگر نپردازند.

وی تاکید نمود: شاید بگویید که این کار کلا شدنی نیست اما اگر اینطور باشد، ما وارد شرایطی شبیه جنگ دنیای اول خواهیم شد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که سیاستمداران آمریکایی باید به فکر ساخت یک دنیای مالی باشند که هیچ کشوری در آن نتواند علیه آمریکا سیاه نمایی کند؛ کیسینجر در عین حال گفت که رسیدن به این هدف از سوی آمریکا به این معنا نیست که راهی پیش بگیرد که با تمام قابلیت های بالقوه تکنولوژیکی سایر کشورها مقابله کند و یا آنها را کاهش دهد.

کیسینجر پیشتر نیز درباره احتمال درگیری بین آمریکا و چین هشدار داده است؛ قبل از شیوع اپیدمی کرونا در نوامبر سال 2019 میلادی بود که وزیر خارجه اسبق آمریکا با حضور در یک کنفرانس در پکن تاکید نمود که آمریکا و چین در آستانه یک جنگ سرد قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5553

به "هشدار کیسینجر درباره احتمال جنگ بین آمریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کیسینجر درباره احتمال جنگ بین آمریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید